💉 Health

PHCC announces opening hours of health centers during eid al-Adha holidays

مؤسسة الرعاية الأولية تعلن عن مواعيد عمل المراكز الصحية خلال إجازة عيد الأضحى

QNA – WGOQatar – Doha:

The Primary Health Care Cooperation announced the opening hours of health centers during Eid al-Adha holiday from July 30th to August 6th.

The hours of work at the health centers within Doha, namely al-Rayyan, Abu Bakr al-Siddiq, Mesimir, Um Goylina, West Bay, Khalifa City, Labeeb, The Airport, Omar bin Al Khattab and the West Bay, will be continuously from 7 a.m. to 11 p.m., while dental services in these centers will also operate continuously from 7 a.m. to 10 p.m.

Health centres outside Doha, Al Wakra Health Centre operates continuously from 7 am to 11 pm and dental services from 7 am to 10 pm, while Al Ruwais Health Center also operates from 7 am to 11 pm and dental services from 7 am to 2 pm, while al-Khor Health Center operates from 7 am to 11 pm and dental services operate on two periods from 7am to 2pm and from 4 pm to 10 pm. Al-Shihania Health Center operates from 7am to 11pm and dental services from 7am to 10pm, while Al-Jumailya Health Center operates on a 24-hour call system.

Health centres for the testing and detention of suspected cases of Coronavirus (Covid-19 ) operate 24 hours a week such as Muaither Health Center, Rawdat Al Khail Health Center and Gharrafat Al rayyan health center. while Um Salaal Health Centre operates 24 hours a day, while Um Salaal Health Centre operates all week from 7 a.m. to 11 p.m.

The health centers that will not operate during eid holidays are Qatar University, Al wajba, Al-Wab, Al-Thamama and Al-Kaaban , except for the 24-hour emergency unit in these centers. In addition to the centers of Abu Nakhla, Al-Dha’ain, Al-Guiriya and Karana.

With regard to specialized clinics, the eye clinic operates daily at the airport and Labeeb centers on two periods, the first from 7 am to 2 pm and the second from 4 pm to 10 pm.

The ENT clinics in The Mesimir and Labeeb centres operate on two shifts from 7am to 2pm and from 4pm to 10pm, while the Dermatology Clinic at The Labeeb Health Center operates daily from 7 am to 2 pm and from 4 pm to 10 pm, and the premarital medical examination clinic operates at al-Rayyan Health Center on August 2, 7am to 2pm, and at the Airport Health Center on August 3, 4 pm to 10 pm. At the Omar Bin Al Khattab Center on August 4, 7am to 2pm, and at the West Bay Center on August 6, 7 a.m. to 2 p.m.

Emergency units that receive urgent cases 24/7 will be available during eid holidays at Abu Bakr Al-Siddiq, Muaither Center, Al-Shihania Center, Al-Rayyana Center, Gharrafat Al Rayyan Center, Al-Ruwais Center and Al-Kaaban Center.

The community call centre of the main administration building operates continuously from 7 a.m. to 11 p.m.

The medications home delivery service will operate during the Holiday from August 3rd and will take holidays from July 30 to August 2.

الدوحة – قنا

أعلنت مؤسسة الرعاية الصحية الأولية عن مواعيد العمل بالمراكز الصحية خلال إجازة عيد الأضحى المبارك اعتبارا من 30 يوليو الجاري وحتى 6 أغسطس المقبل.

وستكون ساعات العمل بالمراكز الصحية داخل مدينة الدوحة، وهي مراكز الريان وأبو بكر الصديق ومسيمير وأم غويلينا والخليج الغربي ومدينة خليفة ولعبيب والمطار وعمر بن الخطاب والخليج الغربي، بشكل متواصل من الساعة 7 صباحا إلى 11 مساء، في حين تعمل خدمات الأسنان في هذه المراكز بشكل متواصل أيضا من 7 صباحا إلى 10 مساء.

أما المراكز الصحية خارج مدينة الدوحة فيعمل مركز الوكرة الصحي بصورة متواصلة من 7 صباحا إلى 11 مساء وخدمات الأسنان من 7 صباحا إلى 10 مساء، في حين يعمل مركز الرويس الصحي كذلك من 7 صباحا إلى 11 مساء وخدمات الأسنان من 7 صباحا إلى 2 بعد الظهر، بينما يعمل مركز الخور الصحي من 7 صباحا إلى 11 مساء وخدمات الأسنان على فترتين الأولى من 7 صباحا إلى 2 بعد الظهر والثانية من 4 عصرا إلى 10 مساء.. كما يعمل مركز الشيحانية الصحي من 7 صباحا إلى 11 مساء وخدمات الأسنان من 7 صباحا إلى 10 مساء، بينما يعمل مركز الجميلية الصحي بنظام الاستدعاء على مدار الساعة.

ز الحالات المشتبه في إصابتها بفيروس كورونا /كوفيد 19/ فيعمل كل من مركز معيذر الصحي ومركز روضة الخيل الصحي ومركز غرافة الريان الصحي، طوال الأسبوع على مدار 24 ساعة، بينما يعمل مركز أم صلال الصحي طوال الأسبوع من الساعة 7 صباحا وحتى 11 مساء.

أما المراكز الصحية التي لن تعمل خلال إجازة العيد فهي مراكز جامعة قطر والوجبة والوعب والثمامة والكعبان /ما عدا وحدة الحالات العاجلة التي تعمل 24 ساعة في هذه المراكز / .. إلى جانب مراكز أبو نخلة والظعاين ولغويرية والكرعانة.

وبخصوص العيادات التخصصية فتعمل عيادة العيون يوميا في مركزي المطار ولعبيب على فترتين الأولى من 7 صباحا إلى 2 بعد الظهر والثانية من 4 عصرا إلى 10 مساء.

وتعمل عيادات الأنف والحنجرة بمركزي مسيمير ولعبيب على فترتين أيضا من 7 صباحا إلى 2 بعد الظهر ومن 4 عصرا إلى 10 مساء، في حين تعمل عيادة الامراض الجلدية بمركز لعبيب الصحي يوميا من 7 صباحا إلى 2 بعد الظهر ومن 4 عصرا إلى 10 مساء، وتعمل عيادة الفحص الطبي قبل الزواج في مركز الريان الصحي وذلك يوم 2 أغسطس من 7 صباحا إلى 2 بعد الظهر وفي مركز المطار الصحي يوم 3 أغسطس من 4 عصرا إلى 10 مساء وفي مركز عمر بن الخطاب يوم 4 أغسطس من 7 صباحا إلى 2 بعد الظهر وفي مركز الخليج الغربي يوم 6 أغسطس من 7 صباحا إلى 2 بعد الظهر.

أما وحدات الحالات العاجلة والتي تستقبل الحالات العاجلة على مدار 24 ساعة طوال أيام الأسبوع فستكون متوفرة خلال إجازة العيد في كل من مركز أبو بكر الصديق ومركز معيذر، ومركز الشيحانية، ومركز روضة الخيل، ومركز غرافة الريان، ومركز الرويس ، ومركز الكعبان.

ويعمل مركز الاتصال المجتمعي بمبنى الإدارة الرئيسي بشكل متواصل من 7 صباحا وحتى 11 مساء.

كما تعمل خدمة توصيل الأدوية للمنازل خلال إجازة العيد اعتبارا من يوم 3 أغسطس حيث ستعطل من يوم 30 يوليو الجاري وحتى 2 أغسطس المقبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close