💰 Business💉 Health🦠Coronavirus

Covid-19 testing campaign launched for workers of beauty centres, barbershops and gyms

انطلاق حملة اختبار كوفيد-١٩ للعاملين في صالونات التجميل والحلاقة والنوادي الصحية

The Peninsula Online – Doha:

Ministry of Public Health has launched a Covid-19 testing campaign to swab the workers of beauty centres, barbershops, health clubs and gyms. 

The testing will take place at the Al Arabi Sports Club Gate No 4 on Wednesday and Thursday, July 29-30 from 8am to 10 pm. 

“A copy of Covid-19 negative test result certificate can be collected from building number 323, second floor at Hamad Bin Khalifa Medical City on July 29 till August 1, 2020,” MoPH said in a post on Twitter.

Beauty centres, barbershops, health clubs and gyms were allowed to re-open from July 28 as part of the phase 3 of lifting Covid-19 restrictions. One of the requirements for re-opening is that the staff members need to get Covid-19 negative certificate after a swab test.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق:

أعلنت وزارة الصحة العامة عن انطلاق حملة لفحص (كوفيد-٩ا) للعاملين في صالونات التجميل والحلاقة، والتوادي الصحية، وصالات اللياقة البدنية.

وقالت الوزارة على حسابها بموقع تويتر أن الحملة ستكون اليوم الأربعاء والخميس ٢٩-٣٠ يوليو ٢٠٢٠ ، من  ٨ صباحا إلى ١٠ مساء، وذلك في النادي العربى الرياضي-بوابة رقم ().

و أوضحت الوزارة أنه يمكن استلام نسخة من نتيجة الفحص وخلو من المرض من مبنى ( ٣٢٣) – الدور الثائي في مدينة حمد بن خليفة الطبية، في الفترة من ٢٩ يوليو -١ أغسطس ٢٢٠.

وكانت بعض صالونات الحلاقة إستأنفت أمس الثلاثاء افتتاح محالها، وبدأت في استقبال الزبائن، مع الالتزام بالاجراءات الاحترازية التي أعلنت عنها وزارة الصحة ووزارة التجارة والصناعة، كما أن معظم الصالونات ما زالت مغلقة، حتى الانتهاء من إجراء العاملين بالصالون فحص فيروس كورونا كوفيد-19.

واشترطت وزارة التجارة والصناعة عودة أنشطة صالونات الحلاقة الرجالية بعد استيفاء عدد من الشروط، منها فحص جميع العاملين في المحال المعنية وتقديم شهادات خلوهم من فيروس كورونا كوفيد-19، وتحميل نموذج طلب الحصول على الموافقة المسبقة لإعادة افتتاح أنشطة صالونات الحلاقة الرجالية عبر الرابط الالكتروني المخصص.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close