📱 Technology👮‍♂️ Government

MoTC opens ‘Threat Hunters 2020 Competition’

المواصلات والاتصالات تعلن فتح باب التسجيل لمسابقة صائد الثغرات ٢٠٢٠

Gulf Times – Doha:

The Ministry of Transport and Communications (MoTC), in co-operation with the ITU-Arab Regional Cybersecurity Centre (ARCC), has opened registration for Qatar Threat Hunters 2020.

In a statement yesterday, the MoTC said it is inviting all those who are interested in information security and those who have unique skills of detecting security threats to join the competition. 

Registration is available at https://cyberstars.pro/qatar/ until August 25.

The competition is open for youth in the age group of 17-24 years and those aged 24 years and above.

The three winners from each age group will be nominated to participate and represent Qatar in the third edition of the Regional Threat Hunters 2020, organised by ITU-ARCC in partnership with Silensec.

The competition revolves around several scenarios and challenges on cybersecurity domains such as ethical hacking, ICT infrastructure protection, computer forensics and malware analysis.

This year’s competition aims at further developing and sharpening the skills and talents in the Arab world in the realm of cybersecurity and keeping up with cybersecurity challenges emerging from the Covid-19 pandemic. The aim is to qualify and prepare the next generation of cybersecurity professionals and specialists and harness their capabilities for competing regionally and globally.

The competition in Qatar will be held on August 26 for participants from within Qatar, ending with selecting the three winners from each age group who will compete at the level of Arab countries in the regional stage that will be held during Q4 of 2020.

Source: gulf-times

الدوحة – العرب:

أعلنت وزارة المواصلات والاتصالات بالتعاون مع المركز العربي الإقليمي للأمن السيبراني التابع للاتحاد الدولي للاتصالات عن فتح باب التسجيل للمشاركة في المسابقة المحلية “صائد الثغرات 2020”. 

ودعت الوزراة المهتمين بمجال أمن المعلومات والذين لديهم مهارات اكتشاف الثغرات الأمنية للمشاركة في المسابقة والتسجيل عبر الرابط https://cyberstars.pro/qatar/   حتى موعد أقصاه 25 أغسطس 2020م ، حيث تستهدف المسابقة الفئات العمرية المتراوحة بين 17 و24 سنة، وكذلك 24 سنة فما فوق.

وستمكن هذه المسابقة الفائزين الثلاثة الأوائل على المستوى الوطني في كلا الفئتين العمريتين السابقتين من التأهل للمشاركة وتمثيل قطر في النسخة الثالثة من المسابقة الإقليمية للأمن السيبراني “صائد الثغرات 2020” ، التي ينظمها المركز العربي الإقليمي للأمن السيبراني التابع للاتحاد الدولي للاتصالات بالتعاون مع شركة سايلنسيك (Silensec).

وتتمحور المسابقة حول طرح عدة سيناريوهات وتحديات في مجالات الأمن السيبراني على غرار: القرصنة الأخلاقية، وحماية البنى الأساسية لتكنولوجيا المعلومات والاتصالات، وتحليل البرمجيات الخبيثة وتحليل الأدلة الرقمية.

وتهدف نسخة هذا العام من المسابقة إلى تطوير المهارات والمواهب في الدول العربية في مجال الأمن السيبراني ومواكبة تحديات الأمن السيبراني الناتجة عن (جائحة كوفيد-19) لتهيئة الجيل القادم من المهتمين والمختصين في هذا المجال وتعزيز قدراتهم للمنافسة على المستوى الإقليمي والعالمي. 

وستعقد المسابقة على المستوى الوطني في يوم الاربعاء 26 أغسطس 2020م للتنافس من قبل المشاركين من داخل قطر لاختيار الفائزين الثلاثة في كل فئة من الفئتين العمريتين السابقتين وذلك للتنافس لاحقاً على مستوى الدول العربية في المرحلة الإقليمية التي ستكون خلال الربع الأخير في 2020.

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close