🇶🇦 DOHA

US Embassy in Doha warns against scam calls promising fake scholarships

السفارة الأمريكية في الدوحة تحذر من محتالين يقدمون وعوداً كاذبة حول منح دراسية وهمية

The Peninsula Online – Doha:

The US Embassy in Doha said in statement posted on Twitter that it has been made aware of a recurring fraud scheme of scammers, claiming to be working with US embassies and Qatari embassies worldwide, soliciting payment for US educational opportunities or legal assistance with problems related to one’s previous educational programs in the US. 

According to the Embassy, no U.S. government entity, including the US Embassy in Qatar, will ever request payment for educational or legal services. The Embassy also said that EducationUSA Doha (doha@educationusa.org) provides free US higher education guidance to all residents of Qatar. 

In this regard, the Embassy urged the country’s citizens and residents to be vigilant against these scams.

“If you have received calls or emails requesting for payment and stating that you are under an FBI investigation or other authority, the Embassy urges you to inform the Ministry of Interior or call the Cybercrime Combating Centre hotline: 6681 5757 or email cccc@moi.gov.qa and notify the embassy at DohaSecurity@State.gov,” the statement from embassy said.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق:

حذرت سفارة الولايات المتحدة الأمريكية في الدوحة من اتصالات من محتالين يقدمون وعوداً كاذبة حول منح دراسية وهمية.

وقالت السفارة في تغريدة على حسابها بموقع تويتر إن السفارة أحيطت علماً بوقوع محاولات إحتيال متكررة، تتضمن تواصل بعض المحتالين هاتفياً أو عبر البريد الإلكتروني بالمستهدفين والإدعاء بأنهم يعملون مع السفارة الأمريكية في الدوحة أوالسفارات القطرية حول العالم.

وأضافت السفارة أن المحتالين يطالبون متلقي الإتصال بدفع مبالغ مالية نظير تقديم خدمات لهم تتعلق بفرص تعليم في أمريكا أو خدمات قانونية لمساعدتهم في حل مشاكل تتعلق ببرامج دراسية التحقوا بها سابقاً في أمريكا.

 كما يدعي المحتالون أن مكتب التحقيقات الفيدرالية الأمريكي على إطلاع بقضاياهم وقد شرع في التحقيق فيها، وبذلك يوهمون متلقي الإتصال بضرورة الدفع.

ودعت السفارة إلى ضرورة الإنتباه لمثل هذا النوع من عمليات الإحتيال وعدم التجاوب معها، مضيفة: لن تطلب أي جهة حكومية أمريكية، بما في ذلك سفارة الولايات المتحدة الأمريكية في الدوحة من أي شخص أن يدفع مبالغ مالية مقابل خدمات تعليمية او قانونية.

وأوضحت السفارة أنه عند تلقي شخص أي مكالمة أو رسالة الكترونية تفيد بانه يخضع للتحقيق من قبل مكتب التحقيقات الفيدرالية أو أية جهة أخرى وتطالبه بدفع مبالغ من المال، فالرجاء إبلاغ وزارة الداخلية من خلال أي مركز شرطة او الاتصال على الخط الساخن لمركز مكافحة الجريمة الالكترونية: 66815757 أو من خلال البريد الإلكتروني: cccc@moi.gov.qa، وابلاغ السفارة عبر البريد الإلكتروني:  DohaSecurity@State.gov.

الجدير بالذكر أن فريق التعليم في السفارة يقدم خدماته المتعلقة بالتعليم العالي في أمريكا مجاناً دون مقابل مالي لكل سكان دولة قطر.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format