🏆2022🏟2022 Stadiums

Hosts Qatar to kick off FIFA World Cup 2022 tournament at Al Bayt Stadium; schedule revealed

الإعلان عن جدول مباريات كأس العالم 2022 ومنتخب قطر يفتتح البطولة في استاد البيت

The Peninsula – Doha: 

  • Final confirmed to take place at 80,000-seat Lusail Stadium at 18:00 on 18 December.
  • Four matches a day throughout the group stage ensures optimal rest time for the teams.
  • Qatar’s unique footprint allows later assignment of group matches for the benefit and comfort of fans.

The iconic image of FIFA World Cup champions France lifting the trophy at Luzhniki Stadium is still fresh in the memory of every football fan. Exactly two years after that historic occasion on 15 July 2018, the unveiling of the match schedule for the next edition invites the football world to dream of a new beginning – one that, now, has a precise time and place to start.

Al Bayt Stadium, a 60,000-capacity arena that takes its name and shape from the traditional tents used by nomadic peoples in the Gulf region, will be the stage for hosts Qatar to kick off the tournament on Monday 21 November 2022 at 13:00 local time* (11:00 CET). The local kick-off times for group matches have been set for 13:00, 16:00, 19:00 and 22:00, with the simultaneous kick-offs for the last round of group games and knockout-stage timings being 18:00 and 22:00. Khalifa International Stadium will be the setting for the play-off for third place on 17 December. The final will kick off one day later at 18:00 at Lusail Stadium in front of an 80,000 crowd.

With the aim of providing all teams with optimal rest between their matches, the group stage will last 12 days and, with four matches per day, it promises a full and exciting schedule for fans. The tournament’s compact nature – with no air travel needed to move between the venues – will allow organisers, for the first time, to optimise specific match demands for the benefit and comfort of fans, teams and media.

This will be achieved through the assignment of the group fixtures for each matchday to a stadium and kick-off time only after the final draw, currently planned for after the March 2022 international match calendar qualifying window. Once the pairings are known, the possibility will be discussed of providing a more beneficial kick-off time for audiences at home, or indeed for fans in Qatar with regard to the stadium allocation.

That additional flexibility is possible without affecting any technical aspects since all stadiums are located within a compact radius and the climate is perfect at that time of year in Qatar, whether it is an early or a late kick-off. On top of that, this will potentially give fans the opportunity to attend more than one match a day during the group stage.

For those eager to book their seats at Qatar 2022, hospitality sales are scheduled to start in late 2020. Ticket sales for the general public will be conducted solely via FIFA.com/tickets, where details on the timeline, phases, categories and prices will be communicated in due course.

*All times mentioned are local. Arabia Standard Time (AST) is UTC/GMT+3 or CET+2. The final capacities of all FIFA World Cup stadiums during the event will be confirmed closer to the tournament.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق:

أعلنت اللجنة العليا للمشاريع والإرث عن جدول مباريات بطولة كأس العالم FIFA قطر 2022.

وقالت اللجنة في بيان على موقعها إن استاد البيت الذي يتخذ اسم وطابع الخيام التقليدية التي قطنها سكان الصحراء في منطقة الخليج ويتسع لـ60000 متفرجاً، سيكون مسرحاً لافتتاح البطولة التي تستضيفها قطر يوم الإثنين 21 نوفمبر/تشرين الثاني 2022 في الساعة 13:00* بالتوقيت المحلي (11:00 بتوقيت وسط أوروبا).

 وقد تم تحديد أوقات انطلاق مباريات دور المجموعات في الساعة 13:00 و 16:00 و 19:00 و 22:00، وبدء المباريات التي تُلعب في نفس التوقيت (مباريات الجولة الأخيرة من دور المجموعات)، ومباريات مرحلة خروج المغلوب في الساعة 18:00 و 22:00.

كما سيشهد استاد خليفة الدولي المباراة الترتيبية لتحديد الفائز بالمركز الثالث في 17 من ديسمبر/كانون الأول، بينما ستُلعب المباراة النهائية بعد ذلك بيوم واحد في الساعة 18:00 على استاد لوسيل أمام 80.000 متفرج.

وبهدف توفير الراحة الكافية لكل الفرق بين مبارياتها، ستُلعب أربع مباريات يومياً خلال دور المجموعات الذي سيمتد لـ 12 يوماً، ما سيسمح للجماهير بالاستمتاع بجدول متكامل ومثير، إذ ستُخوّل الطبيعة المدمجة والمتقاربة للبطولة – بدون الحاجة للرحلات الجوية بين الاستادات – للمنظمين وللمرة الأولى في تاريخ المنافسة بتلبية طلبات كل مباراة على حدة، وذلك من أجل مصالح وراحة المشجعين والفرق ووسائل الإعلام.

وسيتحقق ذلك من خلال اختيار أيام لعب كل مجموعة واستاد وتوقيت انطلاق كل مباراة، ولن يتأتّى ذلك إلا بعد القرعة النهائية المزمع إجراؤها بعد نهاية روزنامة تصفيات المباريات الدولية المؤهِلة للبطولة في مارس/آذار 2022، إذ سيتسنّى، بعد معرفة المنتخبات المتنافسة، مناقشة ما إذا كان بالإمكان تقديم مباريات بمزايا أكثر للمتابعين من منازلهم من خلال التوقيت المناسب، وللمشجعين الحاضرين في قطر من خلال اختيار الاستادات. 

وبما أن جميع الاستادات متقاربة، كما أن الطقس سيكون مثالياً في قطر خلال تلك الفترة الزمنية من السنة، سواء مع بداية البطولة أو في نهايتها، فإن هذه المرونة الإضافية ممكنة ما دامت لا تؤثّر على أي أمر تقني، علاوة على ذلك قد يحظى الجمهور بفرصة حضور أكثر من مباراة في يوم واحد خلال دور المجموعات.

ولكل المتحمسين لحجز مقاعدهم في قطر 2022، من المقرر أن تبدأ مبيعات حزم الضيافة في أواخر سنة 2020، وسيتم بيع التذاكر لعامة الجماهير عبر موقع FIFA.com/tickets فقط، وسيتم الإعلان عن تفاصيل الجدول، والأدوار، والفئات والأسعار في الوقت المناسب. 

وفي غضون ذلك، تتوفّر معلومات مفصلة حول تصفيات كأس العالم ™FIFA الخاصة بكل اتحاد قاري على موقع FIFA.com ، كما يُمكنكم العثور على آخر التحديثات المتعلقة بجدول المباريات الدولية في أعقاب جائحة COVID-19 من خلال الرابط الأول و الرابط الثاني. 

سيتم تأكيد القدرة الاستيعابية القصوى لجميع استادات كأس العالم ™FIFA خلال البطولة، عندما يقترب موعدها.

المصدر: al-sharq

fifa-world-cup-qatar-2022-match-schedule
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format