👮‍♂️ Government

Ministry of Awqaf launches 3rd phase of food baskets

وزارة الأوقاف تدشن المرحلة الثالثة من سلة العطاء

QNA – Doha:

The Ministry of Awqaf (Endowments) and Islamic Affairs, represented by the General Department of Endowments, has launched the third phase of distributing food baskets to needy families in Qatar affected by the coronavirus (Covid-19).

The ministry has been supporting about 1,500 families with more than 6,000 individuals registered with Hifz AlNaema Center, providing them with integrated food baskets in the first and second phases. Besides, the ministry is co-operating with Widam company to distribute meat to them.

On Eid al-Fitr, the ministry distributed clothing to these families as well as about 2,600 workers through Zakat Fund.

HE the Director-General of the General Directorate of Endowments Sheikh Dr Khalid bin Mohamed al-Thani stressed the ministry’s keenness to develop food baskets and encourage Hifz AlNaema Center to reach out to all families affected by the epidemic.

He said that they are trying to help Hifz AlNaema Center reach the largest number of beneficiary families, calling on everyone to support the third phase.

الدوحة – قنا:

دشنت وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية المرحلة الثالثة من مبادرة /سلة العطاء/ والتي تقام تحت شعار “ويستمر العطاء” حيث تقدم هذه المبادرة سلة غذائية متكاملة للأسر المستفيدة منها، وهي الأسر التي تضررت جراء الظروف المحيطة التي فرضها فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19).

وحرصت وزارة الأوقاف على دعم مركز حفظ النعمة ودعم الأسر المسجلة لديه والتي وصلت إلى 1500 أسرة تقريبا تضم أكثر من 6000 فرد في هذه الأسر، حيث قدمت لهم سلالا غذائية متكاملة عبر السلة الأولى والثانية، بالإضافة للتعاون مع شركة ودام لتوزيع اللحوم على نفس الأسر.

كما قامت الوزارة في عيد الفطر بتوزيع كسوة العيد على هذه الأسر و2600 عامل تقريبا، وذلك عبر إدارة صندوق الزكاة.

وفي هذا الصدد، أكد سعادة الشيخ الدكتور خالد بن محمد بن غانم آل ثاني مدير عام الإدارة العامة للأوقاف، حرص وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية على تطوير سلة العطاء وتشجيع الأخوة في مركز حفظ النعمة على الوصول من خلال هذه المبادرة إلى كافة الأسر المتضررة جراء وباء فيروس كورونا (كوفيد-19)، مشددا سعادته على أنه قد تم بالفعل القيام بزيادة عدد المستفيدين من هذه المبادرة بعد التوزيع الأول، وذلك عقب زيادة عدد المستفيدين الذين تم تسجيلهم في مركز حفظ النعمة وفق معايير دقيقة.

وقال سعادته:”نحاول من خلال مبادرة سلة العطاء أن نساهم في استمرارية رسالة مركز حفظ النعمة الخيرية ومساعدتهم على الوصول لأكبر قدر من الأسر المستفيدة”، داعيا الجميع إلى تقديم الدعم مع بداية المرحلة الثالثة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close