📚Education

Social media posts describing next academic year scenarios in Qatar incorrect: Ministry

الوزارة: ما يتم تداوله على وسائل التواصل حول سيناريوهات الدراسة العام المقبل في قطر غير صحيح

Tribune News Network – Doha:

Qatar’s Ministry of Education and Higher Education dismissed as incorrect “various scenarios” being discussed on social media for the next academic year in light of the COVID-19 pandemic.

In a tweet published on Saturday, the ministry said, “(As regards) what has been circulated on social media platforms about the scenarios for the next academic year in light of the ongoing coronavirus pandemic; the Ministry of Education and Higher Education confirms that this news is not true . We ask you to obtain information from our official sources.”

In May, the ministry had said that the academic year 2020-21 will officially begin on August 19, 2020, for teaching and non-teaching staff and on September 1, 2020, for students.

Source: qatar-tribune

الدوحة – العرب:

نفت وزارة التعليم والتعليم العالي صحة ما يتم تداوله على منصات التواصل الاجتماعي حول سيناريوهات العام الدراسي المقبل في ظل استمرار جائحة كورونا؛ مشددة على أن ما يتم تداوله عن آليات الدراسة خلال العام 2020/ 2021 لا يمت للوزارة بصلة.

وجاء على الحساب الرسمي لوزارة التعليم على موقع التواصل الاجتماعي تويتر: جمهورنا الكريم : بالإشارة إلى ما تم تداوله على منصات التواصل الاجتماعي حول سيناريوهات العام الدراسي المقبل في ظل استمرار جائحة كورونا؛ تؤكد وزارة التعليم والتعليم العالي أن هذا الخبر غير صحيح ولا يمت للوزارة بصلة، ونرجو منكم استقاء المعلومات من مصادرنا الرسمية .

وتداول كثير من المغردين على موقع التواصل الاجتماعي تويتر أنباء حول آلية الدراسة خلال العام المقبل 2020/2021، حيث يرجح البعض بأنها ستكون عبر تقنيات التعلم عن بعد، فيما يرى البعض الآخر أن المدارس ستعود لآليتها المعتادة بدوام الطلاب والمعلمين.

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close