Health🦠Coronavirus

Researchers: Coronavirus elimination takes only 25 seconds

باحثون: القضاء على كورونا يستغرق ٢٥ ثانية فقط

To destroy coronavirus in just 25 seconds by ultraviolet radiation. The relevant conclusions made by scientists from NIEDL at Boston University together with the specialists of the company Signify.

The expert group headed by Anthony Griffith organized the experiment. In the past there was a process contaminated with virus content different from each other by doses of ultraviolet radiation lamps production Signify. In the process the authors of the study tracked what happened during the virus inactivation. In the end we found out that the dosage of 5 MJ/cm2 reduces the proliferation of SARS-CoV-2 almost 99% in just 6 seconds. Employing 22 MJ/cm2, the destruction of the pathogen requires about 25 seconds.

Previously, scientists were able to establish that baldness can be one of the factors in the development of human COVID-19. The fact of the high level of androgens.

Source: thetimeshub

الدوحة – الشرق:

على قدم وساق، تتواصل الأبحاث العلمية في عدد من دول العالم لإيجاد طريقة فعالة أو دواء للقضاء على فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) والحد من انتشاره.

ومن بين تلك الجهود البحثية ما توصل إليه باحثون في المختبر الوطني للأمراض المعدية بجامعة بوسطن الأمريكية إلى استخدام طريقة قادرة على تدمير فيروس “كورونا” في غضون 25 ثانية.

ويوضح الخبراء في المختبر، أن الأشعة فوق البنفسجية البعيدة قادرة على القضاء على الفيروس.

وقام فريق الباحثين بقيادة عالم الأحياء الدقيقة، أنتوني غريفيث، بحسب موقع وكالة سبوتنيك، بإجراء تجربة بتعريض عدد من الأجسام الملوثة بالفيروس لجرعات مختلفة من الأشعة فوق البنفسجية وتم تسجيل معدلات القضاء على الفيروس.

وتبين أنه بجرعة 5 مللي جول / سم 2 ، انخفض انتشار الفيروس بنسبة 99 في المئة في ست ثوان.

وعند التعرض لـ 22 مللي جول / سم 2 ، تم تدمير الفيروس بالكامل في 25 ثانية.

ووفقا للباحثين، يمكن لمصباح موفر للطاقة بطاقة 13 واط تنظيف غرفة مساحتها 15 مترا مربعا من جزيئات فيروسات التاجية، بحسب ما نشر موقع “biospace”.

ولاحظ العلماء بأنه على مدى 40 عاما من التجارب على الإشعاعات، لم يتمكن أي فيروس من البقاء على الأسطح التي تم تعريضها لأشعة فوق البنفسجية، في الوقت الذي يكون فيه التعرض للإشعاع خطرا على الإنسان.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
6
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close