😎 LifeStyle🦠Coronavirus

Why Metro trains, cinemas in Qatar do empty runs amid COVID-19?

لماذا يتم تشغيل قطارات المترو وصالات السينما في قطر وهي فارغة بسبب جائحة (كوفيد-19)؟

Santhosh Chandran – Doha:

An idle mind is a devil’s workshop. Does this adage apply to inanimate objects? Maybe not, but trains, buses and movie projectors rendered idle by the COVID-19 pandemic may be dealing with a devil of a different kind — mechanical damage due to inactivity.

To overcome this problem, the Doha Metro runs its trains and theatre operators put up shows at regular intervals even though there is nobody to ride the coaches or watch the movies. 

“We cannot keep the machines inactive for many days,” a theatre operator, who doesn’t wish to be named, said.

“A projector needs to be operated at least once in 48 hours. Even though spectators are not allowed, we run a show for more than one hour every other day.”

Mowasalat, Qatar’s state-owned transport service provider, also subjects its fleet of buses to regular maintenance to ensure operational readiness when services resume.

If a vehicle is not used often, the battery could die, tires could deteriorate and engine components may get damaged, a Mowasalat employee said.

“We switch on the engines of the buses at recommended intervals and continue maintenance as per technical advice,” a Karwa official said.

On the other hand, owners of vehicle accessory shops are expecting a surge in demand for batteries and engine components as public transit system resume operations.

Source: qatar-tribune

الدوحة – سانثوش شاندران – ترجمة WGOQatar:

العقل المتعطل هو ملعب الشيطان. هل ينطبق هذا القول المأثور على الأشياء الجامدة؟ قد لا يكون الأمر كذلك، ولكن قد تكون القطارات، الحافلات وأجهزة عرض الأفلام الخاملة بسبب جائحة (كوفيد-19) في مواجهة مشكلة من نوع آخر – الأضرار الميكانيكية بسبب الخمول وعدم النشاط.

وللتغلب على هذه المشكلة، يدير مترو الدوحة قطاراته ويعرض مشغلو المسارح عروضاً على فترات منتظمة على الرغم من عدم وجود أحد للجلوس في المقاعد أو مشاهدة الأفلام.

وقال مشغل مسرح، لا يرغب في ذكر اسمه، “لا يمكننا إبقاء الآلات غير نشطة لعدة أيام.

“يجب تشغيل جهاز العرض مرة واحدة على الأقل كل 48 ساعة. وعلى الرغم من عدم السماح للمشاهدين، فإننا ندير عرضاً لأكثر من ساعة كل يومين”.

كما أن شركة “مواصلات”، وهي مزود خدمات النقل المملوكة للدولة في قطر، تخضع أسطولها من الحافلات لأعمال الصيانة الدورية لضمان الاستعداد التشغيلي عند استئناف الخدمات.

وقال موظف في “مواصلات” أنه اذا لم يتم استخدام المركبة بشكل متكرر، فان البطارية قد تموت والإطارات قد تتدهور وقد تتضرر مكونات المحرك.

وقال مسؤول في “كروا” “نشغل محركات الحافلات على فترات موصى بها ونواصل الصيانة وفقا للنصيحة الفنية”.

من ناحية أخرى، يتوقع أصحاب محلات ملحقات المركبات زيادة في الطلب على البطاريات ومكونات المحركات مع استئناف نظام النقل العام للعمليات.

المصدر: qatar-tribune

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
4
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close