🌍 World

Panda escapes confinement in Copenhagen zoo

دب باندا يهرب من حظيرته في حديقة دنماركية

AFP – Copenhagen:

Humans are not the only ones tiring of confinement during the coronavirus pandemic — a panda escaped from his enclosure at Copenhagen Zoo on Monday.

Xing Er, a six-year-old male panda — soon to be seven — then took a tour of the zoo, which was closed at the time.

He was spotted on a surveillance video “leaving his enclosure, slipping under an electric fence”, zoo spokesman Jacob Munkholm Hoeck told AFP.

The animal wandered around the zoo until an employee noticed it and called a security team.

“The veterinarian of the zoo anaesthetised the panda and he was brought back to the enclosure,” Hoeck said.

“There he was given an antidote and woke up a couple of minutes later.”

Xing Er was not harmed and there were no human injuries.

Bengt Holst, the zoo’s chief scientist, said in a statement that security around the enclosure will be “carefully examined” to “make sure (it) doesn’t happen again”.

Xing Er and his female mate Mao Sun — who did not take part in his escape — arrived in Denmark in April 2019, on loan from the Chinese city of Chengdu.

They are a part of the “panda diplomacy” programme set up by China which consists of lending pandas in order to foster relations with trading partners.

فرانس برس

ليس البشر الوحيدين الذين سئموا الحجر تصدياً لجائحة “كوفيد ــ 19″، فقد فرّ دب باندا من حظيرته، في حديقة حيوانات كوبنهاغن، أمس الإثنين.

وبعد خروج “شينغ إير” البالغ ست سنوات، الذي سيحتفل بعيده السابع قريباً من حظيرته، جال في حديقة الحيوانات التي كانت مغلقة في ذلك الوقت. وقال الناطق باسم الحديقة، جيكوب مونكولم هويك، لوكالة “فرانس برس”، إن الدب رصد من خلال كاميرا مراقبة “مغادراً حظيرته من تحت سياج كهربائي”.

وبقي الحيوان يتجول في الحديقة حتى لاحظه أحد الموظفين واتصل بفريق الأمن. وأضاف هويك: “خدّر الطبيب البيطري في حديقة الحيوانات الباندا، وأعيد إلى الحظيرة حيث حصل على ترياق، واستيقظ بعد دقائق”.

ولم يتضرر “شينغ إير”، كما لم تسجل إصابات بشرية.

ووصل “شينغ إير” وشريكته “ماو صن” التي لم تهرب على غراره إلى الدنمارك، في إبريل/نيسان عام 2019، على سبيل الإعارة من مدينة تشنغدو الصينية ضمن برنامج للتكاثر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close