HealthWorld🦠Coronavirus

WHO warns against the loosening of Coronavirus restrictions: the pandemic is not over

منظمة الصحة العالمية تحذر من تخفيف قيود كورونا: الوباء لم ينته بعد

Reuters – GENEVA:

Some countries have seen “upticks” in COVID-19 cases as lockdowns ease, and populations must protect themselves from the coronavirus while authorities continue testing, the World Health Organization (WHO) said on Friday.

The epicentre of the pandemic is currently in countries of Central, South and North America, particularly the United States, WHO spokeswoman Margaret Harris said.

“On upticks (in cases), yes we have seen in countries around the world – I’m not talking specifically about Europe – when the lockdowns ease, when the social distancing measures ease, people sometimes interpret this as ‘OK, it’s over’,” Harris told a U.N. briefing in Geneva.

“It’s not over. It’s not over until there is no virus anywhere in the world,” she said.

Harris, referring to U.S. demonstrations since the killing of George Floyd 10 days ago, she said that protesters must take precautions.

“We have certainly seen a lot of passion this week, we’ve seen people who have felt the need to be out and to express their feelings,” she added. “”We ask them to remember still protect yourself and others.”

To avoid infection, the WHO advised people to maintain a distance of at least 1 metre (3 feet), frequently wash hands and avoid touching their mouth, nose and eyes, Harris said. 

دبلن، أيرلندا (CNN)– قالت مارغريت هاريس المتحدثة باسم منظمة الصحة العالمية، الجمعة، إن الحرب ضد فيروس كورونا المستجد (كوفيد 19)، لن تنتهي إلا بعدم وجود الفيروس في أي مكان في العالم، بحسب تعبيرها.

وحذرت المتحدثة باسم منظمة الصحة العالمية، في مؤتمر صحفي في جنيف، الجمعة، من أن هناك ارتفاعًا في أعداد الإصابات بفيروس كورونا في البلاد التي خففت من القيود المفروضة للحد من انتشار المرض، لكنها أكدت أنها “لا تتحدث بشكل محدد عن أوروبا”، حيث بدأت عدد من الدول الأوروبية، إجراءاتها للتخفيف من القيود المفروضة للحد من انتشار فيروس كورونا.

وأوضحت هاريس، “عندما تهدأ عمليات الإغلاق، وعندما تخفف إجراءات التباعد الاجتماعي، يفسر الناس هذا أحيانًا على أنه (حسنًا، لقد انتهى الأمر)”، بحسب وصفها.

كانت منظمة الصحة العالمية حذرت في أكثر من مناسبة، من تخفيف إجراءات الإغلاق المرتبطة بانتشار فيروس كورونا، ودعت الحكومات التي تخطط لذلك إلى القيام بذلك بشكل تدريجي وحذر.

وبحسب جامعة جونز هوبكنز الأمريكية، فإن أعداد المصابين بفيروس كورونا حول العالم، ارتفعت لتصل إلى نحو 6 ملايين و664 ألف شخص، فيما بلغت أعداد الوفيات أكثر من 391 ألف حالة وفاة، الجمعة. 

وبدأت عدة دول أوروبية من بينها إيطاليا وإسبانيا وفرنس وألمانيا، إجراءاتها للتخفيف من القيود المفروضة للحد من انتشار المرض، مع انحسار أعداد المصابين بالمرض في تلك البلاد خلال الفترة الأخيرة. 

المصدر: arabic.cnn

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close