World

Trump bars Chinese passenger carriers from flying to U.S.

ترامب يحظر تحليق طائرات الركاب الصينية في الأجواء الأميركية

WASHINGTON  – Reuters

President Donald Trump’s administration on Wednesday barred Chinese passenger carriers from flying to the United States starting on June 16 as it pressures Beijing to let U.S. air carriers resume flights amid simmering tensions between the world’s two largest economies.

The move, announced by the U.S. Department of Transportation, penalizes China for failing to comply with an existing agreement on flights between the two countries. U.S.-Chinese relations have soured in recent months amid tensions surrounding the coronavirus pandemic and Beijing’s move to impose new national security legislation for Hong Kong.

The Chinese embassy in Washington did not immediately respond to a request for comment.

The Trump administration on May 22 accused China’s government of making it impossible for U.S. airlines to resume service to China and ordered four Chinese carriers to file flight schedules with the U.S. government.

Reporting by David Shepardson; Editing by Will Dunham

واشنطن – د ب أ:

أصدرت إدارة الرئيس الأميركي دونالد ترامب أمراً بعدم تحليق طائرات الركاب الصينية في الأجواء الأميركية، اعتباراً من 16 يونيو الحالي، في أحدث علامة على تصاعد التوتر بين أكبر اقتصادين في العالم.

وقالت وزارة النقل الأميركية إن الخطوة تأتي كرد فعل على عدم سماح الصين «لشركات الطيران الأميركية بممارسة حقها الثنائي الكامل في تسيير رحلات جوية من وإلى الصين وفقاً لجدول».

وتقول الولايات المتحدة إن الصين لم تسمح لشركات الطيران التابعة لها باستئناف رحلاتها إلى البلاد بعد توقفها بسبب فيروس «كورونا» المستجد.

واتهمت إدارة ترمب في 22 مايو الحكومة الصينية بجعل استئناف خدمة الرحلات إلى الصين أمراً مستحيلاً أمام شركات الطيران الأميركية، وأمرت أربع شركات طيران صينية بترتيب جداول الرحلات مع الحكومة الأميركية.

ولا تسير شركات الطيران الصينية أكثر من رحلة واحدة في الأسبوع للولايات المتحدة، لكنها تسيّر عدداً لا بأس به من رحلات الطيران العارض الإضافية لمساعدة الطلاب الصينين على العودة للوطن.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close