😎 LifeStyle🌍 World

Japan city aims to ban phone use while walking

مدينة يابانية تسعى لمنع استخدام الهواتف خلال المشي

AFP – Tokyo:

It is a scene repeated the world over: pedestrians glued to their phones while walking, causing collisions and sometimes accidents. No more, says one Japanese city.

Officials in Yamato city, near Tokyo, on Monday submitted a bill to the city assembly to stop people from using their phones while walking.

“The number of people using smartphones has rapidly increased and so have the number of accidents” in the densely populated area, city official Masaaki Yasumi told AFP.

“We want to prevent that,” he said, adding if passed it would be the first such ban in Japan.

But Yasumi said there will be no punishment for those unable to tear themselves away from their screens in the street.

“We hope the ban will raise more awareness about the dangers,” he said. Posters and messages will inform citizens of the rule, expected to take effect from next month.

In 2014, research by Japanese mobile giant NTT Docomo estimated a pedestrian’s average field of vision while staring down at a smartphone is five percent of what our eyes take in normally.

The company ran a computer simulation of what would occur if 1,500 people used the hectic Shibuya pedestrian crossing in Tokyo while all looking at their smartphones.

The results showed that two-thirds would not make it to the other side without incident, with 446 collisions, 103 people being knocked down and 21 dropping their phones.

The number of accidents between people using phones while riding a bicycle and pedestrians is also increasing in Japan.

In some cases, victims’ families demand up to 100 million yen ($1 million) in compensation.

طوكيو – أ ف ب:

باتت رؤية مشاة لا يشيحون نظرهم عن هواتفهم الذكية ما يعرضهم لخطر التعثر أو التسبب بحوادث مشهداً اعتيادياً في العالم… غير أن مدينة يابانية تأمل الانتهاء من هذا الوضع عبر منع استخدام الهاتف خلال المشي.

وأحيل نص في هذا الصدد على المجلس البلدي في مدينة ياماتو قرب يوكوهاما في جنوب غرب طوكيو. ومن المتوقع إصدار قرار نهاية يونيو (حزيران).

وأكد العضو في الإدارة المحلية للمدينة ماساكي ياسومي أن هذا التدبير في حال إقراره سيكون “أول منع من نوعه في اليابان”.

وأشار إلى أن عدد الأشخاص الذين يستخدمون الهواتف الذكية في هذه المدينة المكتظة في ضاحية طوكيو “ازداد بصورة كبيرة وارتفع معه عدد الحوادث. وهذا ما نريد تفاديه”.

ولا تلحظ مسودة القانون أي عقوبات على الأشخاص الذين لا يلتزمون المنع. غير أن السلطات تعوّل أيضاً على حملات إعلامية لتوعية السكان على ضرورة احترام هذا الحظر.

وكانت دراسة لشركة “أن تي تي دوكومو” اليابانية للاتصالات في 2014 خلصت إلى أن حقل الرؤية للمشاة الذين ينظرون إلى شاشتهم يتراجع بنسبة 95% مقارنة مع أولئك الذين يتمتعون برؤية طبيعية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close