World

Check out the most accurate picture of Jupiter

شاهد أدق صورة لكوكب المشتري

New snapshots of Jupiter reveal its turbulent weather in infrared — the spectrum of light just beyond visible wavelengths.

To get these unprecedentedly sharp images, a team of researchers from NASA and the University of California, Berkeley combined data from the Hubble Space Telescope, the Juno probe that orbits Jupiter, and the Gemini Observatory on Earth. The team released the images alongside a research paper in The Astrophysical Journal on Thursday.

Along with new mapping of Jupiter’s lightning, the images reveal that the dark patches in the planet’s Great Red Spot are holes in its cloud cover, and not different types of cloud.

source: businessinsider

استطاع فريق من العلماء التقاط أفضل وأقرب صورة لكوكب المشتري، التي أظهرت الكثير من التفاصيل التي لم تكن تظهر في الصور الملتقطة سابقا على سطح الكوكب.وأظهرت الصورة الجديدة السحب العملاقة والعواصف التي تشير إلى طبيعة الأحوال الجوية على سطح الكوكب، في صورة تعتبر هي الأوضح له على الإطلاق. والتقطت الصورة بواسطة تليسكوب “Gemini North” في هاواي، باستخدام أشعة “infared”

وبالاعتماد على تقنية التصوير الانتقائي، التي تستطيع مسح التأثيرات الضبابية للغلاف الجوي عبر كوكب الأرض، بحسب “بي بي سي”.وتعتمد هذه الطريقة على التقاط أعداد كبيرة من الصور لنفس الهدف، ثم انتقاء الصورة الأفضل والأكثر وضوحا. ويتم بعد ذلك تجميع هذه الصور الملتقطة معا لتشكل لوحة فسيفسائية، تشكل كل صورة جزء متناهي الصغر من الصورة الفسيفسائية الكلية.ويحاول العلماء في جامعة كاليفورنيا من خلال هذه الصور فهم الأنظمة الجوية الموجود في الكوكب العملاق، خصوصا العواصف العظيمة التي تستعر لعقود على سطحه.

المصدر: al-sharq

Check out the most accurate picture of Jupiter
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
40
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close