😎 LifeStyle👮‍♂️ Government

Sunday to be first day of Eid astronomically: QCH

دار التقويم القطري: فلكيا “الأحد” أول أيام العيد

QNA – Doha:

Qatar Calendar House (QCH) said today that, based on astronomical calculations, Saturday will be the final day of Ramadan with Eid beginning Sunday. 

Some unverified social media outlets reported Qatar Calendar House announcing Saturday as the first day of Eid Al Fitr. QCH dismissed those reports and stressed that the authority for sighting Shawwal crescent belongs to the Crescent Sighting Committee at the Ministry of Awqaf and Islamic Affairs in the State of Qatar.

الدوحة – قنا:

أعلنت دار التقويم القطري اليوم، أنه طبقًا للحسابات الفلكية الدقيقة التي أجراها المختصون، فإن رؤية الهلال مستحيلة مساء يوم الجمعة القادم 29 من رمضان 1441هـ، الموافق (22) من شهر مايو 2020م (يوم التحري)، ما يعني أنه فلكيًا سيكون السبت (23) من شهر مايو هو المتمم لشهر رمضان، وأن الأحد (24) من شهر مايو هو أول أيام عيد الفطر المبارك .

وكانت بعض مواقع التواصل ووسائل الإعلام غير الموثوقة قد تداولت خبرا مفاده أن دار التقويم القطري أعلنت أن يوم السبت القادم سيكون أول أيام عيد الفطر المبارك فلكيا.

وأكدت دار التقويم على أن هذا الخبر عار تماما عن الصحة، وأشارت إلى أنه يبقى القرار الشرعي بدخول شهر شوال لهذا العام من اختصاص لجنة تحري رؤية الهلال بوزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية بدولة قطر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close