🥅LEAGUES

Spanish football clubs to start training this week

أندية كرة القدم الإسبانية تبدأ التدريبات هذا الأسبوع

Anadolu Agency – ANKARA

Professional football clubs in Spain are set to begin training this week with government permission.

“LaLiga Santander and LaLiga SmartBank clubs train again this week,” La Liga, the league’s organizing company, said on Monday in a statement on its website.

La Liga said that the Spanish Health Ministry gave the clubs in the top two divisions permission to return to their workouts.

“In accordance with the Return to Training Protocol that LaLiga has drawn up with medical experts, solo training of professional players from LaLiga Santander and LaLiga SmartBank begins – after a medical examination by the club services,” La Liga said.

“These measures contemplate a period of approximately one month with different phases that, in any case, will be subject to the de-escalation process established by the Government.”

La Liga Santander is the premier football division in Spain, and La Liga SmartBank is the second division.

Javier Tebas, the president of La Liga, said that health comes first so the organizers have a protocol to protect the health of players, coaches, and everyone involved as La Liga wants to complete the season this summer.

“Circumstances are unprecedented, but we hope to start playing again in June and finish our 19/20 season this summer. To return is to win!” Tebas added.

In March, La Liga matches were paused for an indefinite period amid the COVID-19 outbreak, but the government recently announced eased restrictions as the tide of the virus wanes.

Spain on Monday reported 164 more deaths from coronavirus in the past 24 hours, bringing the official toll to 25,428.

محمد الجزار – الوطن:

تعود أندية الليغا إلى التدريبات هذا الأسبوع بعد موافقة وزارة الصحة على عودة الحصص التدريبية الرياضية.

وفقاً لبروتوكل العودة إلى التدريب الذي وضعته رابطة الدوري الإسباني “الليغا” بالتعاون مع خبراء طبيين، سيبدأ اللاعبون المحترفون في دوري الدرجة الأولى الإسباني “الليغا سانتاندير” ودوري الدرجة الثانية الإسباني “الليغا سمارت بانك” – قبل الاختبارات الطبية التي سيجريها موظفو الأندية – سيبدأون بالتدريب بشك فردي عقب الاختبارات التي سيخضع لها موظفي الأندية.

قامت الليغا بالتخطيط للعودة إلى التدريب مع الالتزام بالتدابير التي تم الاتفاق عليها مع السلطات الرياضية والصحية من أجل ضمان أكبر قدر ممكن من السلامة والحفاظ على صحة جميع المعنيين.

تغطي هذه التدابير فترة أربعة أسابيع تقريباً بمراحل مختلفة التي بكل أحوال ستخضع لعملية تخفيف التصعيد التي وضعتها الحكومة. وهكذا، جنباً إلى جنب مع الاختبارات الطبية التي أجرتها الأندية، سيتم تنفيذ عودة متدرجة للتدريب والتي تبدأ بخوض اللاعبين التمارين وحدهم وتنتهي بأنشطة جماعية قبل العودة إلى المنافسات المخطط إقامتها في يونيو المقبل.

تسير عودة لاعبي كرة القدم المحترفين إلى العمل جنباً إلى جنب مع انتعاش اقتصادي مهم للغاية يساهم بنسبة 1.37٪ من الناتج المحلي الإجمالي لإسبانيا ويخلق 185,000 وظيفة. هذا في الوقت الذي أصبح فيه الوضع الاقتصادي للبلاد هو الشاغل الرئيسي حالياً، والذي تسببت فيه الأزمة الصحية.

وعلق خافيير تيباس رئيس رابطة الدوري الإسباني “الليغا” على هذه الخطوة، وقال:” كان لهذه الأزمة أثر عميق علينا جميعاً. إن عودة كرة القدم هي علامة على أن المجتمع يتقدم نحو الوضع الطبيعي الجديد. كما إنها ستعيد عنصر الحياة الذي يعرفه الناس في إسبانيا وحول العالم ويحبونه”.

وأَضاف في حديثه قائلاً:” صحة الناس لها أهمية قصوى، لذلك لدينا بروتوكول شامل لحماية صحة جميع المعنيين ونحن نعمل على إعادة انطلاق الليغا، هذه الظروف غير مسبوقة، لكننا نأمل أن نبدأ اللعب مرة أخرى في يونيو وننهي موسم 2019-2010 هذا الصيف”.

المصدر: al-watan

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close