Technology💉 Health🦠Coronavirus

Qatar’s Coronavirus app Ehteraz Now available on Android devices

تطبيق قطر لمكافحة فيروس كورونا «احتراز» متوفر الآن على أجهزة الأندرويد

The Peninsula Online – Doha:

The Ehteraz app, developed to help track disease transmission chains, alert individuals and stakeholders to expedite the provision of medical support and prioritizing testing, is now available for download on Android play store. The app was initially launched on April 25 in Apple app store.

“EHTERAZ to follow up on the latest updates of COVID-19 Coronavirus in Qatar,” the app info page said.

The Supreme Committee for Crisis Management had said in a press briefing two weeks back that the app will help curb the spread of Coronavirus (Covid-19)

The app will help to:

1. Follow-up on those who are in quarantine and ensure their permanent presence at home or hotel during the period.

2. Official bodies can reach as quickly as possible the persons suspected of being infected and provide the necessary health care.

3. Will alert if coming in contact with infected people.

The app will colour tag and show if tested, negative, positive etc using a QR code.

By sourcing health information automatically from ministry database, the profile of each user is linked to the QR code shown according to the following categories:

Green: Healthy individuals with no symptoms or those with negative outcomes.

Grey: Suspected cases, individuals who have symptoms, or are in contact with positive cases and have not been examined.

Yellow: It is intended for personnel in quarantine facilities

Red: For individuals who have been tested and the result is positive

To download the “EHTERAZ” app through “APP STORE”, click here

To download the “EHTERAZ” app through Google Play, click here

source: thepeninsulaqatar

الدوحة – العرب:

يتوفر الآن تطبيق احتراز الذي أعلنت عنه سعادة السيدة لولوة بنت راشد بن محمد الخاطر على منصات “آب ستور” و “جوجل بلاي”، بعد أن عملت عليه مجموعة من الجهات في الدولة وعلى رأسهم وزارة المواصلات والاتصالات ووزارة الصحة العامة وهو تطبيق يستهدف الجميع، للمساعدة على احتواء مدى انتشار فيروس كورونا.

وتطبيق “إحتراز” يحتوي على “باركود” بأربعة ألوان مختلفة هي الأخضر والأصفر والأحمر والرمادي، حيث أن التطبيق مرتبط بقاعدة بيانات وزارة الصحة العامة يوضح إذا كان الشخص الذي قام بتحميل التطبيق سليما من الفيروس فسيكون اللون في التطبيق لونا أخضرا وإذا كان الشخص ربما خالط شخصا مصابا سيكون اللون رماديا وفي حال كان الشخص موجودا في الحجر الصحي فإن اللون سيكون أصفرا بينما إن كان الشخص مصابا بالفيروس فإن اللون سيكون الأحمر.

كل تلك المعلومات مرتبطة بقاعدة بيانات ففي حال تم اكتشاف حالة إصابة بفيروس كورونا فإن التطبيق يمكن الجهات المختصة من تتبع الاحداثيات والمناطق التي كان يتواجد فيها هذا الشخص منذ تحميله للتطبيق وحتى لحظة الإصابة وبالتالي يمكن معرفة جميع الأشخاص أو نسبة كبيرة من الأشخاص الذين خالطهم طالما أنهم يستخدمون نفس التطبيق وأنه بعد تحديد هؤلاء الأشخاص تصلهم رسائل من خلال التطبيق أنهم ربما خالطوا شخصا مصابا وستكون لهم الأولوية في الفحص.

في حال شفاء الشخص من الفيروس فإن التطبيق يعود للون الرمادي حيث يتم وضع فترة زمنية محددة لفحصه مرة أخرى للتأكد تماما من الشفاء ومن ثم يعود لون التطبيق للأخضر مرة أخرى، مشددة على أن التطبيق يحافظ على خصوصية الجميع ويمكن للجهات الصحية فقط أن تطلع على التفاصيل الخاصة بكل شخص.

التطبيق يساعد أيضا في مسألة الحجر الصحي لتنبيه الأفراد في حال اقترابهم مسافة أقرب من المسافة الآمنة فيتم تنبيههم أن اقتربوا لمسافة غير مسموح بها حتى داخل الحجر الصحي نفسه ، مؤكدة أنه في حال استخدام التطبيق بشكل سليم فإنه سيؤتي ثماره للمجتمع ككل وذلك من خلال احتواء انتشار الفيروس قدر المستطاع.

لتحميل تطبيق “إحتراز” من خلال منصة “APP STORE” اضغط هنا

لتحميل تطبيق “إحتراز” من خلال منصة “Google Play” اضغط هنا

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close