💉 Health👮‍♂️ Government🦠Coronavirus

Qatari Airforce salutes healthcare workers with spectacular flypast

القوات الجوية القطرية تقدم عرضاً جوياً تقديراً للطواقم الطبية

Gulf Times – Doha:

In an initiative to salute the healthcare professionals and express gratitude for their role in combating the coronavirus (Covid-19) outbreak in Qatar, aircraft from Qatari Airforce (Al Zaeem Mohammed Bin Abdulla Al-Attiyah Air Academy) performed an air show yesterday over Hamad General Hospital and Hazm Mebaireek General Hospital. 

Medical teams at both hospitals stood outside in their white coats while the aircraft flew overhead in formation. The gesture by Al Zaeem Air College depicted the solidarity and gratitude of all of the state’s institutions and departments for the efforts made by the health sector to confront Covid-19 and support the relevant measures taken by the state.       

The medical teams expressed their gratitude towards the initiative which confirms the appreciation of the country’s civil and military institutions to the health system. They also reiterated that they stand together to maintain the safety and health of the community the same way as the military and security sector in Qatar stands to protect the nation’s borders and its interior security. 

Ali Abdullah al-Khater, chair of the Ministry of Public Health’s Healthcare Communications Committee and chief communications officer at HMC, said healthcare workers are risking their own safety, working every day to treat and protect the people and they deserve a hero’s salute. “We are incredibly honoured by this salute from Al Zaeem Air College. I believe we are all in awe of the strength and resilience of those working on the frontline of the Covid-19 response. I know all residents who saw and heard the flypast took a moment to honour the brave men and women who are working so hard to contain the spread of Covid-19 in our country. I thank Al Zaeem Air College for this thoughtful gesture which I believe reminded us all of the important work being undertaken by our healthcare professionals,” said al-Khater.

Dr Yousef al-Maslamani, medical director of Hamad General Hospital, thanked the Armed Forces for their support to the health sector, adding that this nice gesture highlights the vital role that Qatar’s healthcare professionals are playing to serve the country and protect the health and safety of its population. 

He said the air show reflects the spirit of co-operation and solidarity between all institutions and categories in the country and highlights the active role of the great Armed Forces, not only in defending the country and preserving its security, but also in providing reassurance to the nation during this unsettling period. 

Dr Ahmed al-Mohamed, medical director of Hazm Mebaireek General Hospital said: “We appreciate this initiative and thank Al Zaeem Air College for supporting Qatar’s institutions in their efforts to curb the spread of Covid-19. The initiative highlights the humanitarian role of Qatar’s Armed Forces and their continued support to the community to help it overcome all challenges.”       

Healthcare workers continue to assume their responsibilities with high efficiency during these unprecedented conditions through their dedication to perform their professional and humanitarian role and apply the best healthcare practices. Asma Mousa, assistant executive director of nursing, also expressed her appreciation for this initiative.

source: gulf-times

الدوحة – قنا: 

قدمت كلية الزعيم محمد بن عبدالله العطية الجوية عصر اليوم، عرضا جويا في سماء الدوحة كمبادرة إنسانية لتقديم التحية والشكر والعرفان للطواقم الطبية العاملة في دولة قطر في الصفوف الأمامية لمجابهة جائحة فيروس كورونا المستجد.

وقامت الطائرات العسكرية بالتحليق فوق مرافق مستشفى حمد العام ومستشفى حزم مبيريك العام وقدمت استعراضا جويا تعبيرا عن الشكر والتقدير للجهود التي تبذلها الفرق والكوادر الطبية العاملة في القطاع الصحي، من أطباء وممرضين ومسعفين وإداريين وفنيين، والذين يعملون على مدار الساعة في مكافحة فيروس كورونا.

وتأتي هذه المبادرة في ظل الظروف والتحديات التي يعيشها العالم حاليا جراء تفشي فيروس كورونا، حيث تبذل الكوادر الطبية خلال هذه الفترة  أقصى جهودها وطاقتها لحماية وخدمة كل إنسان يعيش ويعمل على أرض الوطن، حريصين على سلامة المجتمع القطري بكل فئاته بتوفير بيئة صحية آمنة، وتسخير وحشد كل إمكانات الدولة ومواردها لمكافحة الفيروس وتقليص رقعة انتشاره والحد من آثاره ونتائجه.

ومن جهتهم وقفت الطواقم الطبية في كل من مستشفى حمد العام ومستشفى حزم مبيريك العام بأرديتهم البيضاء حين كانت الطائرات العسكرية تحلق في سماء الدوحة للتعبير عن امتنانهم وشكرهم لهذه المبادرة الإنسانية من قبل كلية الزعيم التي عبرت من خلالها عن تضامن كافة أجهزة ومؤسسات الدولة مع الجهود التي يقدمها القطاع الصحي لمجابهة فيروس كورونا ومساندة كل الإجراءات التي تتخذها الدولة في هذا الإطار.

وأشادت الطواقم الطبية بهذه المبادرة القيمة والتي تؤكد بلا شك على مدى التقدير الكبير الذي تكنه كل مؤسسات دولة قطر المدنية والعسكرية للمنظومة الصحية التي تقف اليوم صفا منيعا للتصدي لفيروس (كوفيد-19).

وأكدوا على أن القطاع العسكري والأمني في دولة قطر وكما يقف سدا منيعا لحماية حدود الوطن ويحفظ أمنه الداخلي فإن الطواقم الطبية تقف اليوم جنبا إلى جنب للمحافظة على سلامة وصحة المجتمع.

وقال السيد علي عبدالله الخاطر رئيس لجنة الاتصال العليا للرعاية الصحية بوزارة الصحة العامة والرئيس التنفيذي للاتصال المؤسسي بمؤسسة حمد الطبية إن كوادر الرعاية الصحية يخاطرون بسلامتهم ويعملون بجد يوميا لعلاج وحماية باقي أفراد المجتمع، وهم أبطال يستحقون منا كل تحية وتقدير.  

وثمن هذه المبادرة الطيبة من كلية الزعيم الجوية، معربا في نفس الوقت عن التقدير للعمل الدؤوب والصلابة والعزيمة التي تظهرها كوادر الرعاية الصحية العاملة في الخطوط الأولى لمكافحة فيروس كورونا (كوفيد-19). وقال “ندرك أن جميع من شاهد العرض الجوي أو سمع عنه من أفراد المجتمع يشاركوننا أيضا هذا الشعور بوجوب تقدير وتحية الرجال والنساء الشجعان الذين يعملون بجد لاحتواء انتشار فيروس /كوفيد-19/ في قطر. 

وأعرب عن شكره لكلية الزعيم الجوية على هذه اللفتة الكريمة التي تذكر الجميع بالدور الهام الذي تقوم به كوادر الرعاية الصحية.

من ناحيته أعرب الدكتور يوسف المسلماني المدير الطبي لمستشفى حمد العام عن شكره وامتنانه للقوات المسلحة القطرية على الدعم الذي يقدمونه للقطاع الطبي، معبرا عن تقديره لجهودهم ودورهم الحيوي في خدمة وطنهم والحفاظ على صحة أبنائه، خاصة في ظل الظروف الحالية. 

وقال إن هذا العرض العسكري يؤكد على روح التلاحم والإخاء بين مؤسسات وفئات المجتمع وترسيخا لمبدأ الجسد الواحد، ويضاف إلى سجل مجهودات القوات المسلحة القطرية ليس على مستوى الدفاع عن الوطن والحفاظ على أمنه وأمانه فحسب بل تمتد أيضا لنشر الطمأنينة بين أبنائه والتخفيف من آلامهم ومعاناتهم.

بدوره نوه الدكتور أحمد المحمد المدير الطبي لمستشفى حزم مبيريك بهذه المبادرة النبيلة لكلية (الزعيم) الجوية والتي تعبر عن تضامن أجهزة الدولة ومؤسساتها مع الجهود التي يبذلها القطاع الطبي لمواجهة فيروس كورونا (كوفيد-19)، كما تؤكد على دور القوات المسلحة الإنساني، والتي لا تتوانى عن الحفاظ على أمن الوطن وسلامته، وتقدم الدعم لكافة فئات المجتمع في ظل المحن والتحديات.

وأكد أن أفراد الطاقم الطبي والصحي مستمرون بدورهم في تحمل مسؤولياتهم بكفاءة عالية خلال هذه الظروف غير المسبوقة من خلال تفانيهم في أداء واجبهم المهني والإنساني وتطبيق أفضل الممارسات الصحية في الفحص والعلاج.

من جانبها عبرت أسماء موسى مساعد المدير التنفيذي لإدارة التمريض بمؤسسة حمد الطبية عن تقديرها لهذه اللفتة الكريمة التي تقدمها الدولة والتي تعد نموذجا مميزا وفريدا من نوعه بتقديم الشكر والعرفان للطواقم الطبية.

وقالت إن هذه المبادرة تركت أثرا طيبا في نفوس الأطباء والممرضين ومنحتهم الدعم المعنوي على مواصلة العطاء وتقديم المزيد من الجهود لمواجهة هذه الجائحة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close