👮‍♂️ Government

Qatar Charity distributes health bags to workers at Al Furjan and Al Mazroua markets

حقائب صحية من قطر الخيرية للعمال في أسواق الفرجان وأسواق المزروعة

The Peninsula – Doha:

Qatar Charity continues to distribute protective supplies and awareness materials to workers in cooperation with many concerned authorities of the country.

This falls within Qatar Charity’s continued efforts to fight the spread of coronavirus (COVID-19).

Qatar Charity has distributed health supplies and awareness leaflets to workers in Al Furjan Markets, in the partnership with the Ministry of Administrative Development, Labor, Social Affairs and the Ministry of Public Health, and in cooperation with the Qatar Development Bank.

It distributed to workers in the vegetable markets in cooperation with the Ministry of Municipal and Environment, benefiting 3,000 workers, with the participation of volunteers from Qatar Charity and Asian communities.

The distribution took place in 50 complexes of Al Furjan markets in various regions of the country such as Al Wakrah, Umm Salal, Al Khor and Qatifiyah, Hazm Al Markhiya, Al Rayyan, Al Mazrua, Umm Al Naseem and other areas, to educate workers on maintaining personal hygiene and taking preventive and precautionary measures against the coronavirus.

Besides, Qatar Charity distributed health bags and awareness leaflets to workers in five vegetable markets in Al Wakrah, Al Shahaniya, Al Shamal, Al Khor and Al Mazroua.

source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق

استمرارا لجهود قطر الخيرية التوعوية والوقائية واستكمالاً لتطبيق الإجراءات والتدابير الاحترازية التي تتخذها الدولة، للحد من انتشار فيروس كورونا المستجد (كوفيد – 19)، تواصل قطر الخيرية توزيع الحقائب الوقائية والمواد التوعوية على العمال بالتعاون مع عدد من الجهات المعنية بالدولة.

وفي هذا الصدد قامت بتوزيع حقائب صحية وبروشورات على العاملين في أسواق الفرجان بالشراكة مع وزارتي التنمية الادرية والعمل والشؤون الاجتماعية والصحة، وبالتعاون مع بنك قطر للتنمية، كما وزعت على العمال في ساحات أسواق الخضار بالتعاون مع وزارة البلدية والبيئة، استفاد منها 3 آلاف عامل بمشاركة متطوعي قطر الخيرية وأفراد من الجاليات الآسيوية.

أسواق الفرجان

وشمل توزيع الحقائب 50 مجمعا من أسواق الفرجان في مختلف مناطق الدولة مثل الوكرة، وام صلال، والخور ولقطيفية، وحزم المرخية، والريان، والمزروعة، وام النسيم وغيرها من المناطق، لتوعية العمال الذين يتعاملون مع الجمهور بشكل مباشر.

كما تم توعية العمال بضرورة الاهتمام بالجانب الصحي وتدريبهم على أهمية الالتزام بالنظافة وارشادهم بأساليب الحماية والوقاية من الإصابة بالفيروس، حفاظا على صحتهم وسلامتهم.

أسواق الخضار

وعلى نحو متصل قامت قطر الخيرية بتوزيع حقائب صحية ومنشورات توعوية على العمال في 5 أسواق للخضار في كل من الوكرة والشحانية والشمال والخور والمزروعة بالإضافة الى المزروعة.

توعية العمال

وتقوم قطر الخيرية في إطار حملتها التوعوية بتقديم كافة المعلومات حول الفيروس لرفع مستوى استعداد العمال لحماية أنفسهم، بالإضافة إلى توفير التثقيف الصحي باللغات المختلفة لجنسيات العمال ليسهل الفهم وضمان تطبيقها، فضلاً عن تقديم أدوات التعقيم والعناية الشخصية لخفض احتمالية الإصابة.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close