💉 Health🦠Coronavirus

PHCC launches remote medical certification service

الرعاية الأولية توفر إصدار الشهادات الطبية إلكترونياً

QNA – Doha:

The Primary Health Care Corporation (PHCC) has launched a set of remote health care services by relying on digital solutions, including the issuance of medical certificates online.

This new service allows patients to request a medical certificate online, as the certificate is issued through the PHCC website, the patient can then download the medical certificate after entering their health card number through the link available on the PHCC website.

The PHCC explained that this service is available to all those registered in the PHCC health centers. It is launched for male and female employees who need to prove that they have a chronic disease or pregnancy in order to be sent to the employer in light of the spread of coronavirus (Covid-19). The PHCC emphasized that enhancing remote access to health care services in light of the coronavirus crisis will help limit the rapid spread of this pandemic.

The PHCC, in cooperation with the main stakeholders, continues to provide high quality medical care for all.

الدوحة – الشرق

في ظل تفشي جائحة فيروس كورونا (كوفيد–١٩)، قامت مؤسسة الرعاية الصحية الأولية بتفعيل مجموعة من خدمات الرعاية الصحية عن بُعد في المؤسسة، حيث تقدم المؤسسة حلولاً رقمية للرعاية الصحية متمثلة في عدد من الخدمات منها إصدار الشهادات الطبية إلكترونيًا، وقد تم تدشين هذه الخدمات الافتراضية الجديدة لضمان سلامة الجميع.

ستتيح هذه الخدمة الجديدة للمرضى طلب شهادة طبية عبر الإنترنت، حيث سيتم إصدار شهادة طبية إلكترونيًا عبر موقع مؤسسة الرعاية الصحية الأولية، ويمكن للمريض بعد ذلك تنزيل الشهادة الطبية بعد إدخال رقم البطاقة الصحية من خلال الرابط المتاح على موقع المؤسسة.

هذه الخدمة متاحة لجميع المراجعين المسجلين في المراكز الصحية التابعة لمؤسسة الرعاية الصحية الأولية، وقد أُطلقت هذه الخدمة للموظفين والموظفات الذين يحتاجون إلى إثبات أن لديهم مرضًا مزمنًا أو للموظفات الحوامل حتى يتم إرسالها إلى جهة العمل في ظل انتشار فيروس كورونا (كوفيد–١٩).

إنَّ تعزيز الوصول عن بُعد إلى خدمات الرعاية الصحية في ظل أزمة فيروس كورونا (كوفيد–19) العالمية سيساعد في الحد من الانتشار السريع لهذا الوباء. وستواصل مؤسسة الرعاية الصحية الأولية بالتعاون مع الجهات المعنية الرئيسية تقديم رعاية طبية عالية الجودة لجميع من هم على أرض دولة قطر، وذلك في المواعيد المحددة وعلى نحو دقيق.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close