😎 LifeStyle👮‍♂️ Government

Industrial Area back to normality with caution

الحياة الطبيعية تعود تدريجياً بحذر لشوارع الصناعية

Gulf Times – Doha:

Residents of the Industrial Area, as well as employers and workers engaged in various businesses located there, have welcomed the government’s move to reopen the closed part of the area with reorganised exit and entry procedures. 

While there are still restrictions in place and the area is not accessible to all due to the new procedures, the people there feel the regulations will ensure public safety and is for the good of all.

 The closed part of the Industrial Area, right up to Street 32, was reopened yesterday and there were signs of normality slowly returning to the sprawling area. Streets 1 and 2 and Al Wakalat Street were reopened earlier and business resumed operations there. 

The new procedures allow the following groups to enter and exit the area: employers and employees who work there but live outside, and people who live in the area but work outside. 

In addition, companies operating in the area will be allowed to transport materials and equipment by submitting, in advance, an application to the Ministry of Commerce and Industry and the Ministry of Administrative Development, Labour and Social Affairs.

Employers are required to ensure that all workers download the Ehteraz mobile app, which is mandatory for exit from and entry to the Industrial Area. Inspections will be intensified to make sure that all laws and procedures are implemented, such as providing adequate accommodation, reduction in the number of workers transported by bus to half the capacity of a vehicle, providing sanitisers and masks, and that all workers are using them properly in line with the instructions of the Ministry of Public Health.

source: hgulf-times

نشأت أمين – الراية:

بدأت الحياةُ تعود تدريجيًا إلى المنطقة الصناعية أمس ابتداءً من شارع ١ وحتى شارع ٣٢ بعد قرار اللجنة العُليا لإدارة الأزمات بإعادة تنظيم الدخول والخروج بشكل كامل في الجزء المُغلق من المنطقة مع مراعاة كافة التدابير الوقائية والإجراءات الاحترازية التي تحدّدها وزارةُ الصحة العامة وأخذ سلامة المجتمع بمن فيهم سكان المنطقة بعين الاعتبار، وكان بيان مكتب الاتصال الحكومي قد أوضح أمس الأول أنه استكمالاً لإجراءات الافتتاح التدريجيّ للمنطقة الصناعية والتي بدأت بالشارعَين 1 و2 وشارع الوكالات، فقد تقرّر إعادة تنظيم عملية الدخول والخروج بشكل كامل في الجزء المغلق من المنطقة الصناعية من شارع 1 إلى شارع 32 ابتداءً من يوم أمس، مع مراعاة كافة التدابير الوقائية والإجراءات الاحترازية التي تحددها وزارة الصحة العامة، وأخذ سلامة المجتمع بمن فيهم سكان المنطقة بعين الاعتبار.

وأوضح البيان أنّه سبق هذا القرار إجراء عددٍ من الفحوصات الاستباقية في المنطقة، ونقل ما يزيد على 6500 عامل إلى الحجر الصحي الاحترازي، وتقديم الرعاية الصحية المجانية عالية الجودة داخل وخارج المنطقة الصناعية ولكل من تمّ تشخيصه بالإصابة.

وأشار إلى البيان إلى أنه سينتج عن إجراءات إعادة تنظيم الدخول والخروج عودة الأعمال في المنطقة وخارجها وسلاسل التوريد إلى شكلها الطبيعي، مع الحرص على عدم تعريض المجتمع إلى احتمالية العدوى، لافتًا إلى أنه ستشمل هذه الإجراءات السماح فقط لأصحاب العمل والعاملين في المنشآت بالدخول والخروج والشركات والمنشآت في المنطقة بنقل الموادّ والمعدات عن طريق تقديم طلب مسبق لوزارة التجارة والصناعة ووزارة التنمية الإداريّة والعمل والشؤون الاجتماعية، وهو ما سيأتي تفصيله في دليل الإجراءات الذي ستصدره اللجنة الدائمة لإدارة المنطقة الصناعية والتي تأسّست بقرار مجلس الوزراء رقْم 29 لسنة 2016، وذلك لتوضيح كافة الإجراءات المؤقّتة التي سيتمّ اتباعها خلال الفترة القادمة.

ونوّه البيان بأنه سيتمّ إلزام أصحاب الشركات بالتأكّد من تحميل تطبيق احتراز لدى جميع العاملين لديهم وتوفير ما يلزم لعمل التطبيق بشكل فعّال، إذ إنّ الخروج والدخول من وإلى المنطقة الصناعية سيكون مشروطًا بوجود التطبيق بالإضافة إلى التصريح المشار إليه آنفًا. وسيتمّ تكثيفُ حملات التفتيش للتأكّد من تطبيق جميع القوانين والإجراءات ذات الصلة، ومنها توفير السكن الملائم وخفض سعة الحافلات إلى النصف وتوفير المعقّمات والكِمامات وإلزام العاملين باستعمالها بالشكل الذي حدّدته وزارة الصحة العامة.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close