World🦠Coronavirus

Donald Trump blames Chinese ’incompetence’ for ’mass Worldwide killing’

دونالد ترامب يلوم “عدم الكفاءة” الصينية على “القتل الجماعي في جميع أنحاء العالم”

AFP – Washington:

US President Donald Trump again lashed out at China on Wednesday over the coronavirus pandemic, blaming Beijing for “mass Worldwide killing.” The early morning tweet, which also referred to an unidentified “wacko in China,” was the latest heated rhetoric from the White House, where Trump is making attacks on Beijing a centerpiece of his November reelection bid.

“It was the ‘incompetence of China’, and nothing else, that did this mass Worldwide killing,” the president tweeted.

Trump initially played down the seriousness of the threat and said repeatedly that China was addressing the outbreak. He later pivoted to blaming China for allowing the international spread.

The White House has also suggested, without offering evidence so far, that the virus originated in a laboratory and was accidentally released. Trump has made repeated but vague threats of retaliation against the chief US economic rival.

وكالة الأنباء الفرنسية  – واشنطن

انتقد الرئيس الأمريكي دونالد ترامب الصين مرة أخرى يوم الأربعاء بسبب وباء فيروس كورونا، وألقى باللوم على بكين في “القتل الجماعي في جميع أنحاء العالم.” كانت تغريدة الصباح الباكر، التي أشارت أيضًا إلى “مخبول مجهول”  أحدث المشادات الحامية من البيت الأبيض، حيث جعل ترامب من الهجمات على بكين محورًا لسعيه لإعادة انتخابه في نوفمبر.

غرد الرئيس “سبب القتل الجماعي في جميع أنحاء العالم هو ‘عدم كفاءة الصين’ وليس أي شيء آخر”

استهان ترامب في البداية بخطورة التهديد وقال بشكل متكرر أن الصين تتعامل مع الجائحة. انتقل لاحقاً إلى إلقاء اللوم على الصين للسماح للفيروس بالانتشار على مستوى العالم.

أشار البيت الأبيض من دون تقديم أدلة لحد الآن إلى أن الفيروس قد نشأ في مختبر وقد تسرب عن طريق الخطأ. وجه ترامب تهديدات متكررة ولكن مبهمة بالانتقام من خصم الولايات المتحدة الرئيسي في المجال الاقتصادي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close