Health🦠Coronavirus

These are the most effective ways to strengthen immunity

هذه أكثر الطرق فعالية لتقوية المناعة

The severity of Coronavirus infection depends on the body’s level of immunity and respiratory system condition, which is the body’s weakest in the face of COVID-19.

According to scientists of the American Lung Association, in order to resist this virus, the lungs must first be cleaned. This could be done at home, by inhaling steam, especially if the person is in a cold place and the air is dry, and this improves the functioning of the body organs immediately. 

Another way to improve respiratory function is to drink green tea since it contains polyphenols that reduce the risk of inflammation of the lungs. Experts also recommend drinking it even once a day, preferably with mint, which has important therapeutic properties.

Experts point out that some spices have protective properties of various infections. Like turmeric, without over-eating it. It is also very useful to eat honey in cases of the spread of an infectious disease.

According to WHO President Tedros Gipresos, self-isolation at home remains the most effective way to fight THE COVID-19 virus.

source: al-sharq


تعتمد شدة الإصابة بفيروس كورونا على مستوى مناعة الجسم وحالة الجهاز التنفسي، الذي يعتبر الأضعف في الجسم أمام فيروس COVID-19.

ووفقا لعلماء جمعية الرئة الأمريكية، من أجل مقاومة هذا الفيروس، يجب أولا تنظيف الرئتين. وهذا ممكن عمله في البيت، باستنشاق البخار، خاصة إذا كان الشخص في مكان بارد والهواء كان جافا، وهذا يحسن عمل أعضاء الجسم فورا.

وهناك طريقة أخرى لتحسين عمل الجهاز التنفسي وهي تناول الشاي الأخضر. لأنه يحتوي على مادة البوليفينول التي تخفض خطر حدوث التهاب في الرئتين. كما ينصح الخبراء بشربه ولو مرة واحدة كل يوم، ويفضل تناوله مع النعناع، الذي له خصائص علاجية مهمة.

ويشير الخبراء إلى أن بعض التوابل لها خصائص وقائية من مختلف أنواع العدوى. مثل الكركم، دون الإفراط بتناوله. كما من المفيد جدا تناول العسل في حالات انتشار مرض معد.

ووفقا لرئيس منظمة الصحة العالمية، تيدروس غيبريسوس، يبقى العزل الذاتي في البيت، الطريقة الأكثر فعالية في مكافحة فيروس COVID-19.

المصدر: al-sharq


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close