📚Education

QU-CPH set to enrol male students from next fall

صيدلة جامعة قطر تستعد لاستقبال الدفعة الأولى من البنين الخريف المقبل

QNA

Doha: Qatar University’s College of Pharmacy (QU-CPH) announced the official opening of admission for male students to its current BSc pharmacy programme from next fall 2020. The online application process is now open and the college is ready to receive 15 male students alongside the usual number of female students.

This major milestone in college history is in line with the increasing demand for recruiting male pharmacists in the country especially with the expansion of projects in health sector in the country.

Commenting on this important milestone, Vice President for Medical, Health Sciences, and Dean of the College of Medicine at Qatar University Dr. Egon Toft said: “Introducing male admission in the only national College of Pharmacy in the country is definitely a vantage point we have been aiming for. This has been done in alignment to the QU-health strategy to be recognized regionally for excellence in inter-professional health education and interdisciplinary health research. This initiative will take the future of healthcare to another level and create equal opportunities for learning between all.”

The College of Pharmacy is the first and only pharmacy degree program in Qatar. The College offers a 5-year BSc (Pharmacy), Doctor of Pharmacy (PharmD), MSc (Pharm) degree program, and Doctorate in Pharmaceutical Sciences (PhD).

The college mission is to prepare pharmacy students to provide optimal pharmaceutical care and advance health care outcomes, to promote research and scholarly activity, and to serve as a pharmacy resource for Qatar, the Middle East, and the world.

الدوحة – قنا

أعلنت جامعة قطر عن فتح باب القبول للطلبة من البنين لدرجة البكالوريوس في الصيدلة ابتداء من الفصل المقبل، خريف 2020، وذلك لأول مرة منذ افتتاح كلية الصيدلة في العام 2007 ، حيث كانت مقتصرة فقط على الطالبات.

 وأوضحت الجامعة أن كلية الصيدلية مستعدة لاستقبال 15 طالبا إلى جانب العدد المعتاد للطالبات الإناث، كما ستتاح الفرصة لطلاب جامعة قطر الحاليين للتقدم بطلب التحويل إلى الصيدلة العامة خلال شهر مايو المقبل.. مشيرة إلى أن التقدم لبرنامج الصيدلة متاح إلكترونيا.

ونوهت إلى أن فتح باب القبول للطلاب في الصيدلة الذي يعد الأول من نوعه في قطر يتماشى مع زيادة الحاجة لتوظيف الصيادلة الذكور ويتوافق مع مشاريع التوسعة في القطاعات الصحية بالدولة.

وقال الدكتور ايغون توفت نائب رئيس الجامعة للعلوم الصحية، وعميد كلية الطب بجامعة قطر “إن فتح باب القبول للطلاب الذكور في الكلية الوحيدة للصيدلة في البلاد هو أفضل ما كنا نسمو له، بما يتماشى مع استراتيجية /تجمع التخصصات الصحية/، بأن يصبح التجمع معروفا إقليميا بالتميز في التعليم الصحي المتداخل والبحوث الصحية المتعددة التخصصات”.

وأضاف أن هذه المبادرة ستعزز مستقبل الرعاية الصحية إلى مستوى آخر، وستخلق فرصا متكافئة للتعلم بين الجميع.

وتهدف كلية الصيدلة بجامعة قطر، الحائزة على الاعتماد الاكاديمي إلى إعداد صيادلة أكفاء قادرين على تعزيز الرعاية الصيدلانية المثلى وتطوير نتائج الرعاية الصحية. بالإضافة إلى تعزيز البحث والنشاط العلمي، والعمل كمرجع للصيدلة في قطر والشرق الأوسط والعالم.

وتقدم كلية الصيدلة حاليا درجة البكالوريوس في الصيدلة، وبرنامج دكتور صيدلي، وبرنامجي ماجستير ودكتوراه في العلوم الصيدلانية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close