👮‍♂️ Government

Qatar Charity provides aid to several countries to fight coronavirus

قطر الخيرية تقدم مساعدات لعدد من الدول لمجابهة فيروس كورونا

The Peninsula – Doha

As part of its endeavour to defeat COVID-19, Qatar Charity has provided aid, including medical and protective equipment, food items, and the necessary support to Yemen, Lebanon, Tunisia and Palestine.

This attempt falls within its humanitarian efforts to help the underprivileged, oppressed, and the needy across the globe, and comes in solidarity with the communities going through disasters. 

In Yemen, Qatar Charity provided medical devices and equipment, sanitizers, disinfection and cleaning materials, preventive materials, masks, oxygen cylinders, medical ventilators, autoclaves, microscopes, and sterilization sprinklers to combat coronavirus.

The number of beneficiaries is expected to reach 150,000 people, at a total cost of QR474,300.

In Lebanon, Qatar Charity worked at securing food aid and cleaning and sterilization materials for needy Lebanese, Syrian, and Palestinian families in Bekaa, Arsal and El-Kharroub. The project valued at QR350,000 is expected to benefit 1,696 families directly, and 8,480 beneficiaries indirectly. 

In support of Tunisia’s efforts to combat the coronavirus pandemic, Qatar Charity has coordinated with local authorities to distribute urgent medical aid at a cost of QR380,000. 

Qatar Charity’s office in the Gaza Strip, in cooperation with the Ministry of Health, implemented a project to provide medicines and protective supplies for quarantine centers and hospitals to combat coronavirus.

source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق

في إطار سعيها لمجابهة فيروس كورونا للحد من انتشاره، قدمت قطر الخيرية مساعدات لدعم جهود عدد من الدول بالتنسيق مع الجهات الرسمية تتمثل في توفير الأجهزة والمعدات الطبية والوقائية والمواد الغذائية وتوفير الدعم اللازم لكل من اليمن ولبنان وتونس وفلسطين.

اليمن

للمساهمة في الحد من انتشار فيروس كورونا في اليمن قدمت قطر الخيرية أجهزة ومعدات طبية ومعقمات، ومواد تطهير ونظافة، ومواد وقائية وكمامات، وأسطوانات أكسجين، وأجهزة تنفس صناعي ورشاشات للتعقيم.

ويتوقع أن يبلغ عدد المستفيدين 150,000 شخص بتكلفة إجمالية 474,300 ريال قطري.

لبنان

أما في لبنان فقد عملت قطر الخيرية على تأمين مساعدات غذائية ومواد تنظيف وتعقيم للعائلات في البقاع عرسال وإقليم الخروب سواء لبنانيين أو سوريين أو فلسطينيين، بهدف التخفيف من معاناة النازحين ومساعدتهم، وتقدر تكلفة المشروع بـ 350 ألف ريال قطري لتستفيد منه مباشرة 1696عائلة وبصفة غير مباشرة 8480 مستفيدا.

تونس

وفي إطار مؤازرة جهود تونس لمكافحة جائحة كورونا قامت قطر الخيرية بالتنسيق مع الجهات الرسمية بتوزيع المعدات الطبية العاجلة مثل الكمامات والقفازات الطبية والسوائل المعقمة وملابس الوقاية بقيمة اجمالية قدرها 380,000 ريال، كما تعمل قطر الخيرية حاليا بالتنسيق مع وزارتي الشؤون الاجتماعية والصحة بتونس لتوفير مساعدات غذائية وطبية بتكلفة اجمالية تقدر بحوالي 730,000 ريال.

فلسطين

وقام مكتب قطر الخيرية في قطاع غزة بالتعاون مع وزارة الصحة بتوفير بعض الأدوية والمستهلكات ومستلزمات الوقاية الضرورية لمراكز الحجر الصحي والمستشفيات لمجابهة فيروس كورونا في مختلف محافظات القطاع، بقيمة مالية تقدر ب 150,000 ريال.

وتعاني مشافي ومراكز الحجر الصحي في غزة من النقص الشديد في توفير هذه المواد والأدوات الأمر الذي يعرض حياة المواطنين والأطقم الطبية والخدمية لخطر الإصابة بفيروس كورونا.

وقال المهندس محمد أبو حلوب مدير مكتب قطاع غزة، إن المشروع يسهم في توفير الحماية والوقاية للمواطنين من خطر الإصابة بالفيروس، مشيرا الى أهمية تعزيز جهوزية الخدمات الصحية والوقائية والطبية في القطاع.

وأوضح أبو حلوب أن هذا المشروع يساعد في تخفيف الأعباء الاقتصادية عن كاهل الهيئات الصحية التي تعاني من ظروف صعبة، فضلا عن العمل على تقليل الاعراض المرتبطة بالفيروس.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close