👮‍♂️ Government🦠Coronavirus

Over 151,000 benefit from QC’s campaign against COVID-19

أكثر من 151 ألف مستفيد من حملة «قطر الخيرية» لمواجهة كوفيد-١٩

 

The Peninsula

The number of beneficiaries of Qatar Charity’s (QC) interventions in the awareness and prevention campaign against the coronavirus (COVID-19) has reached 151,373 persons. 

Qatar Charity, in cooperation with the authorities concerned, has distributed health and awareness bags, food baskets and other materials to the beneficiaries, including workers, and volunteers participating in raising health awareness during the period from March 18 to April 5.

The health bags and foodstuffs were distributed in many areas, including industrial areas, and the Quarantine Center in Mukaynis.  Approximately 79,780 ready-to-eat meals were distributed over three periods, in addition to 38,326 food baskets, of which 34,926 were provided in the Industrial Area only. Some 33,267 health and awareness bags were distributed within the industrial areas, other external places, farm compounds, construction sites, and labour camps. 

Yesterday, 890 health bags were distributed to the workers of the Doha Municipality, in the presence of representatives from the Ministry of Administrative Development, Labour and Social Affairs, and volunteers of Qatar Charity, in addition to 6,000 meals at the Quarantine Center in Mukaynis and 600 food baskets at many embassies and communities. Some 12,350 health and medical materials, including sterilizers, masks and gloves were also disturbed to health awareness workers. In the field of awareness, 90,000 copies of awareness leaflets were distributed, and 28 awareness videos were released in four languages: Arabic, English, Hindi and Filipino. 

 

بلغ عدد المستفيدين من تدخلات «قطر الخيرية» في الحملة التوعوية والوقائية الخاصة بمكافحة فيروس «كورونا» 151,373 مستفيداً؛ حيث قامت -بالتعاون مع الجهات المعنية بالدولة- بتوزيع حقائب صحية وتوعوية وسلال غذائية ومواد أخرى على المستفيدين من العمال والعاملين والمتطوعين في التوعية الصحية، خلال الفترة من 18 مارس وحتى 5 أبريل.

شمل توزيع الحقائب الصحية والمواد الغذائية عدداً من المناطق، وهي المنطقة الصناعية، ومركز الحجر الصحي في مكينس؛ حيث تم توزيع ما يقرب من 79,780 وجبة غذائية ساخنة على ثلاث فترات، و38,326 سلة غذائية منها 34,926 داخل المنطقة الصناعية فقط، فيما تم توزيع 33,267 حقيبة صحية وتوعوية داخل المنطقة الصناعية والمناطق الخارجية والعزب ومواقع سكن العمال؛ حيث تم أمس فقط توزيع 890 حقيبة صحية على عمال بلدية الدوحة- قسم النظافة والحدائق، بحضور ممثلين من وزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية ومتطوعي «قطر الخيرية»، و6000 وجبة غذائية خاصة بمركز الحجر الصحي في مكينس، و600 سلة غذائية على عدد من السفارات والجاليات.

كما شمل التوزيع أيضاً العاملين في التوعية الصحية؛ حيث وزّعت 12,350 من المواد الصحية والطبية، والتي تشتمل على معقمات وكمامات وقفازات. وفي مجال التوعية تم توزيع 90 ألف نسخة من البروشورات التوعوية ونشر 28 فيديو توعوياً بأربع لغات، هي العربية والإنجليزية والهندية والفلبينية. وتواصل «قطر الخيرية» إنتاج فيديوهات توعوية بلغات مختلفة ونشرها على منصات التواصل الاجتماعي كافة.

كما استفادت «قطر الخيرية» من جهود العديد من المتطوعين لهذه الحملة، والذين بلغ عددهم نحو 8700 متطوع من 9 جنسيات مختلفة.

وتشمل الإرشادات المحافظة على النظافة الشخصية، كما تشمل الإرشادات تجنّب -قدر المستطاع- مخالطة الأشخاص الذين تظهر عليهم أعراض الأمراض التنفسية مثل السعال وارتفاع درجات الحرارة، واتباع الإجراءات الإرشادية الصحية والتعليمات الرسمية التي يتم نشرها من قِبل الدولة.

كما قامت «قطر الخيرية» في الإطار نفسه بتفعيل إجراءات احترازية إضافية للحدّ من انتشار الفيروس، من خلال توعية الموظفين والعاملين بضرورة الاهتمام بالجانب الصحي واتخاذ الإرشادات المعلنة من وزارة الصحة.

تجدر الإشارة إلى أن «قطر الخيرية» تعمل من خلال مكاتبها الميدانية الآن على مساعدة 30 دولة للمساهمة في مواجهة هذا الوباء، من خلال حملات توعوية وتوزيع أدوات طبية ومواد نظافة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close