additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Agricultural Research Dept grows six wild plant species

قسم البحوث النباتية يستزرع ستة أنواع نباتية برية 

QNA – Doha 

The Department of Agricultural Research at the Ministry of Municipality and Environment has succeeded in the cultivation and growing of six types of promising wild, pastoral and medicinal plants in the Field Gene Bank at the Rawdat Al Faras Research Station.

Director of the Agricultural Research Department Hamad Saket Al Shammari said that this achievement comes within the framework of the Department’s keenness to preserve the important genetic assets at the Arab region level and the global level, whether it is indigenous plants or plants that adapted to the environmental and climatic conditions of the State of Qatar.

In this regard, he pointed out that a comprehensive national Field Gene Bank was set up for all important wild and local species in the State of Qatar about 12 years ago, in addition to rare species adapted to their conditions, with a view to protecting and preserving them and conducting research and studies on them, as well as to benefiting from it in food security programs, provision of alternative feeds, rehabilitation of grazing land, wild cultivation and desertification control.

Agriculture Expert at the Department of Agricultural Research Dr. Hayel Alwawi explained that most important and rare plant species that are endangered in the Field Gene Bank were preserved with a focus on the species that are of food, fodder, pastoral, medicinal or aromatic importance. 

الدوحة – العرب

كشف السيد حمد ساكت الشمري مدير إدارة البحوث الزراعية بوزارة البلدية والبيئة، عن نجاح قسم البحوث النباتية خلال موسم 2020، في استزراع وإزهار 6 أنواع برية رعوية وطبية واعدة في البنك الوراثي الحقلي في محطة أبحاث روضة الفرس وهي: «الأرجان، غصن البان، الديدحان، الحرشف البري، عين الجمل «أدونيس»، شوك الجمل».

وأكد الشمري أن هذا الإنجاز يأتي في إطار حرص إدارة البحوث الزراعية على حماية الأصول الوراثية المهمة على مستوى الوطن العربي والعالم، سواء أكانت نباتات محلية مستوطنة أم نباتات متأقلمة مع الظروف البيئية والمناخية لدولة قطر.

وأشار في هذا السياق إلى البنك الوراثي الحقلي، وهو وطني شامل لكل الأنواع البرية والمحلية المهمة في قطر، إضافة للأنواع النادرة المتأقلمة مع ظروف قطر بهدف حمايتها والمحافظة عليها وإجراء الأبحاث والدراسات عليها، والاستفادة منها في برامج الأمن الغذائي، وتوفير أعلاف بديلة وإعادة تأهيل المراعي والاستزراع البري ومكافحة التصحر.

وقال الدكتور هايل محمد الواوي، خبير المحاصيل والنباتات البرية بإدارة البحوث الزراعية: «تأسس البنك الوراثي الحقلي الوطني في محطة أبحاث روضة الفرس منذ ما يقارب 12 عاماً، وجرى حفظ معظم الأنواع النباتية المهمة والنادرة والمهددة بالانقراض مع التركيز على الأنواع التي تتميز بأهمية غذائية أو علفية أو رعوية أو طبية أو عطرية.

وأضاف أن عدد الأشجار والشجيرات والنباتات المعمرة التي تم حفظها في البنك الوراثي، بلغ حتى الآن ما يقارب 110 أنواع نباتية مهمة أو نادرة أو مهددة بالانقراض. وأشار إلى أن أغلب الأدوية والعقاقير الطبية والصيدلانية يتم استخلاصها من النباتات البرية والطبية والعطرية. وأوضح أن بعض هذه النباتات التي تم حفظها في البنك الوراثي الحقلي قد تكون مصدراً لعلاج بعض الأوبئة والأمراض الفيروسية والبكتيرية المستعصية، لافتاً إلى أن ما يعانيه العالم اليوم من انتشار الأمراض المعدية والفيروسات الفتاكة ومنها كورونا «كوفيد – 19»، يحتّم المحافظة على تلك النباتات الطبية، ويدفع إلى مزيد من الاهتمام بإجراء الأبحاث والدراسات المكثفة عليها، ودراسة تراكيبها وموادها الفعالة، بالتعاون مع وزارة الصحة العامة وكليات الصيدلة والطب البشري.

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button