🏆 Sport

Zamalek and Esperance match will take place in presence of the Tunisian fans only

مباراة الزمالك والترجي ستتم بحضور الجمهور التونسي فقط

 

TUNIS (Reuters) – Tunisia will suspend passenger ferry services to northern Italy and take other measures in response to the spreading coronavirus, Health Minister Abdelatif el-Mekki said on Wednesday.

Tunisia confirmed its first case of the coronavirus on Monday, a Tunisian national who had recently arrived from Italy by sea.

In another preventive measure, flights from northern Italy will use a separate terminal at Tunis airport to keep passengers apart before a screening process.

In addition, foreign football fans will be banned from attending games with local clubs, Makki told a news conference. Two Tunisian teams are scheduled to play against clubs from Morocco and Egypt in the coming days.

Tunisia’s neighbor Algeria has registered several cases of the coronavirus, as have Morocco and Egypt. The only North African country so far without a registered case is Libya.

قال وزير الصحة التونسي عبد اللطيف المكي اليوم الاربعاء إن المباريات الدولية التي ستجري في تونس، سوف تقام بحضور الجمهور التونسي فقط، بما في ذلك مباراة الترجي التونسي وضيفه الزمالك المصري بعد غد الجمعة في إياب دور الثمانية لبطولة دوري أبطال أفريقيا لكرة القدم.

واستثنى الوزير في مؤتمر صحفي اليوم الجماهير الأجنبية التي دخلت تونس بالفعل من هذا القرار على خلفية مخاوف من تسرب فيروس كورونا المستجد(كوفيد -19).

وبالإضافة إلى مباراة الترجي والزمالك على ملعب رادس، سوف يلتقي النجم الساحلي التونسي مع ضيفه الوداد البيضاوي المغربي يوم السبت القادم في إياب دور الثمانية لدوري الأبطال أيضا.

وقال وزير الصحة التونسي “نأمل من أصدقائنا وأشقائنا في مصر أن يتفهموا هذا القرار وان يعودوا للمختصين هناك وسيؤكدون أن هذا الاجراء عادل ونزيه ويستند إلى مصلحة عامة بيننا وبينهم ولا وجود لاعتبارات أخرى”.

ومن بين الإجراءات الأخرى التي أعلن عنها الوزير هي الدعوة للتقليص من التظاهرات الجماعية غير الضرورية والحد من تبادل البعثات.

وأعلنت تونس رسميا عن رصد أول إصابة بفيروس كورونا أول أمس الإثنين فيما أخضعت حوالي ألف شخص معظمهم من الوافدين من الخارج للحجر الصحي للوقاية من الفيروس، غادر قرابة نصفهم حتى الآن.

وهدد مسؤولون بوزارة الصحة باستخدام القوة العامة في حالة عدم الالتزام بقواعد الحجر الصحي.

وقال المكي “من لا يخضع للحجر الصحي سيضع نفسه تحت طائلة القانون”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X