💰 Business🦠Coronavirus

Qatar Airways increases flights to Australia to help people get home

القطرية تزيد عدد رحلاتها إلى أستراليا لمساعدة المسافرين في العودة إلى بلدانهم

 

QNA

Doha: Qatar Airways is expanding operations to Australia to help get people home. From 29 March, Qatar Airways will add an extra 48,000 seats to the market to help stranded passengers get home.

HE Qatar Airways Group Chief Executive Akbar Al Baker, said: “We know there are many people who want to be with their families and loved ones during this difficult time. We are thankful to the Australian Government, Airports, and staff for their support in helping us to add additional flights to get people home, and in particular, to bring flights to Brisbane.

“We continue to operate around 150 daily flights to more than 70 cities worldwide. Sometimes governments put in place restrictions that mean we simply cannot fly to a country. We are working closely with governments around the world, and wherever possible we will reinstate or add more flights.”

As an airline, Qatar Airways maintains the highest possible hygiene standards, which include the regular disinfection of aircraft, the use of cleaning products recommended by the International Air Transport Association (IATA) and the World Health Organization (WHO), and thermal screening of crew.

In addition, Qatar Airways aircraft feature the most advanced air filtration systems, equipped with industrial-size HEPA filters that remove 99.97 percent of viral and bacterial contaminants from re-circulated air, providing the most effective protection against infection. All the airlines onboard linen and blankets are washed, dried and pressed at microbial lethal temperatures, while its headsets are removed of ear foams and rigorously sanitized after each flight. These items are then sealed into individual packaging by staff wearing hygienic disposable gloves.

 

الدوحة – قنا

أعلنت الخطوط الجوية القطرية، عن زيادة عدد رحلاتها إلى أستراليا لمساعدة المسافرين على العودة إلى بلدانهم.

وأوضحت الناقلة أنها ستتيح اعتبارا من يوم الأحد المقبل، 48 ألف مقعد إضافي على رحلاتها إلى مختلف الوجهات في أستراليا لمساعدة المسافرين الذين تقطعت بهم السبل هناك على العودة إلى بلدانهم.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، “ندرك أن الكثير من المسافرين يودون أن يقضوا هذه الأوقات العصيبة مع عائلاتهم وأحبائهم.. نتقدم بجزيل الشكر إلى الحكومة الأسترالية والقائمين على المطارات والموظفين على دعمهم لنا ومساعدتنا على إضافة المزيد من الرحلات لنتمكن من إعادة المسافرين إلى بلدانهم.. وأخص بالشكر كل من ساهم في تمكيننا من تشغيل الرحلات إلى مدينة بريزبن”.

وأضاف الباكر “نواصل في الخطوط الجوية القطرية تشغيل حوالي 150 رحلة يوميا إلى أكثر من 70 مدينة حول العالم.. في بعض الأحيان، تفرض الحكومات العالمية قيودا تمنعنا من السفر إلى أراضيها، إلا أننا نعمل بشكل وثيق مع هذه الحكومات لإعادة تشغيل رحلاتنا الجوية أو إضافة المزيد منها أينما أمكننا ذلك”.

كما وستشغل الناقلة الوطنية رحلات يومية إلى عدة مدن في أستراليا منها رحلة يوميا إلى بريزبن ورحلتان يوميا إلى بيرث، بالإضافة إلى رحلتين يوميا إلى ملبورن وثلاث رحلات يوميا إلى سيدني.

وتحافظ الخطوط الجوية القطرية على أعلى معايير النظافة الممكنة، التي تشمل تعقيم الطائرات بشكل منتظم واستخدام منتجات التنظيف التي يوصي بها الاتحاد الدولي للنقل الجوي (اياتا) ومنظمة الصحة العالمية (WHO)، بالإضافة إلى خضوع طواقم الطيران للكشف الحراري.

بالإضافة إلى ذلك، تحمي الناقلة أسطول طائراتها من خلال أنظمة تنقية جزيئات الهواء والتي تقضي على 99.97% من الجسيمات الدقيقة المحمولة جوا في الهواء بمقصورة الطائرة، مما يوفر الحماية القصوى من العدوى، ويتم غسل جميع الأغطية والمفارش والبطانيات المستخدمة على متن الطائرات وتنشيفها على درجات حرارة عالية جدا، فيما يتم نزع أغطية سماعات الأذن وتعقيمها بعناية بعد كل رحلة، ثم يتم تغليف كافة ما ذكر سابقا من قبل موظفين يرتدون قفازات طبية تستخدم لمرة واحدة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X