💉 Health

HMC announces changes to visitor policy across all HMC hospitals

حمد الطبية تعلن عن تغييرات في سياسة استقبال الزوار في جميع مستشفيات مؤسسة حمد الطبية

 

The Peninsula
Doha: With the emergence and spread of COVID-19 around the world and the region, Hamad Medical Corporation (HMC) is making changes to its visitor policy.

In order to limit the potential spread of COVID-19, additional restrictions for visitors to Inpatient Units and long-term care facilities are now in place across HMC hospitals.

From March 13, 2020, visitors are limited to first and second degree relatives only, one at a time, and for a maximum of 15 minutes.  

This policy will be enforced across all HMC hospitals and long-term care facilities including Enaya Specialized Care Center.

‘’Enaya Specialized Care Center has many elderly patients and patients with chronic health conditions. Therefore, it is particularly important to protect these patients who are more vulnerable to COVID-19 than other members of society,’’ said Dr Hanadi Al Hamad, Medical Director of Rumailah Hospital and the Qatar Rehabilitation Institute and Chairperson of the Geriatrics and Long Term Care Department at HMC.

“These changes to our visitor policy have been made in the best interest of our patients, many of whom have compromised immune systems putting them at increased risk from COVID-19. We understand that regular interaction with family members is an important part of our patients care plans, but we must prioritize the safety and health of our patients at this difficult time.

“We ask patients and their families for their support while these changes are in place and we will continue to provide updates as and when needed,’’ explained Dr Al Hamad.

 

أعلنت مؤسسة حمد الطبية عن تغييرات في سياسة استقبال الزوار في مركز الرعاية التخصصية (عناية)، مشيرة إلى أنه مع ظهور وانتشار فيروس كورونا (كوفيد-19) حول العالم وفي المنطقة، تقوم مؤسسة حمد الطبية بإجراء تغييرات على سياسة الزوار، وذلك من أجل الحد من الانتشار المحتمل للفيروس.

وأشارت الموسسة – في حسابها الرسمي على تويتر – هذه القيود الإضافية تتضمن زوار وحدات المرضى الداخليين ومرافق الرعاية طويلة الأمد في جميع أنحاء مستشفيات مؤسسة حمد الطبية، وذلك بدءًا من 13 مارس 2020 .

وقالت إنه بموجب هذه القيود سيقتصر الزوار على الأقارب من الدرجة الأولى والثانية فقط ، واحدًا تلو الآخر ، ولمدة أقصاها 15 دقيقة، على أن يتم تطبيق هذه السياسة في جميع مستشفيات مؤسسة حمد الطبية ومرافق الرعاية طويلة الأمد بما في ذلك مركز الرعاية التخصصية(عناية).

ونوهت بأن مركز الرعاية التخصصية (عناية) يحتوي على العديد من المرضى المسنين والمرضى الذين يعانون من حالات صحية مزمنة، لذلك من المهم بشكل خاص حماية هؤلاء المرضى الذين هم أكثر عرضة لـ فيروس كورونا (كوفيد-19) من أفراد المجتمع الآخرين ”. قسم العناية المؤقتة في مؤسسة حمد الطبية.

وأكدت أنه تم إجراء هذه التغييرات على سياسة الزوار الخاصة بنا لمصلحة المرضى الذي يعاني بعضهم من ضعف في أجهزة المناعة مما يعرضهم لخطر متزايد من فيروس كورونا .

وأشارت المؤسسة إلى أنها تتفهم أن التفاعل المنتظم مع أفراد الأسرة هو جزء مهم من خطط رعاية المرضى، ولكن يجب علينا إعطاء الأولوية لسلامة وصحة مرضانا في هذا الوقت العصيب نطلب من المرضى وعائلاتهم دعمهم أثناء تنفيذ هذه التغييرات وسنواصل تقديم التحديثات عند الحاجة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X