😎 LifeStyle

Third Qatar Youth Forum begins

انطلاق فعاليات ملتقى الشباب القطري الثالث

 

QNA

The Minister of Culture and Sports, H E Salah bin Ghanim Al Ali, opened yesterday the activities of the Third Qatar Youth Forum , under the slogan under the slogan ‘Ya Watni Ha Ana Za’ (Oh my country, here I am), in the presence of a number of officials, ambassadors and diplomats accredited to the State and a number of media personnel.

The two-day event is organised by the Qatar Center for Cultural and Heritage Events at Ali bin Hamad Al-Attiyah Arena

The event is being held in the belief that youth are an integral part of the development system for the State of Qatar, and in the context of preparing for a new stage to receive and host the 2022 FIFA World Cup on Qatar. Many centers, institutions, youth initiatives, and a number of state institutions concerned with youth activities and Youth Consultative Committee will participate in the Forum.

After  HE the Minister of Culture and Sports tour of the participating pavilions , bodies and youth centers, the main theater of the event witnessed the signing of a memorandum of understanding (MoU)  between the Ministry of Culture and Sports and the Social Development Center (Nama)

The MoU was signed  for the Ministry of Culture and Sports, by  Director of the Department of Youth Affairs, Hussain Rashid Al-Kubaisi, and  for  the Social Development Center (Nama)  by  Director of the Department of Community Services, Maryam Bint Abdul Latif Al-Mannai.

The MoU aims to support and develop youth-enhancing activities and initiatives for the path of societal development and to provide services to the targeted groups based on the important role of the Nama Center as a major partner of the Ministry of Culture and Sports.

The Forum will also witness the launch of several targeted training workshops in cooperation with partners in the march of development and youth empowerment, including Qatar University and the Center for Social Development and Education Foundation Above All – Reach Out to Asia Program, the Qatar Leadership Center among many more. The Forum also creates an opportunity to present the Youth Development and Empowerment Department as an incubator for their initiatives. 

افتتح سعادة السيد صلاح بن غانم العلي وزير الثقافة والرياضة، أمس، فعاليات ملتقى الشباب القطري الثالث، تحت شعار «يا وطني ها أنا ذا»، بحضور عدد من السفراء والدبلوماسيين المعتمدين لدى الدولة وعدد من المنابر الإعلامية. ويقام الملتقى لمدة يومين في صالة علي بن حمد العطية تحت رعاية وزير الثقافة والرياضة، وتنظيم مركز قطر للفعاليات الثقافية والتراثية. وقام سعادة وزير الثقافة والرياضة بجولة في الأجنحة والجهات والمراكز المشاركة، كما شهد في حفل الافتتاح توقيع مذكرة تفاهم بين وزارة الثقافة والرياضة ومركز الإنماء الاجتماعي «نماء».

جرى الإعلان عن مركز جديد يحمل اسم «مركز المجد للفتيات» لينضم إلى أزيد من 20 مركزاً للفتيات والشباب تابعة لوزارة الثقافة، فضلاً على عرض أهم ملامح تطبيق «شباب لدعم»، الذي يعتبر منصة شبابية للمواطن والمقيم وزائر دولة قطر.

وتتيح هذه المنصة للشباب سهولة الوصول إلى جميع الفعاليات الشبابية والثقافية والرياضية التي تقام عن طريق المراكز الشبابية والثقافية والمبادرات الشبابية ومؤسسات الدولة، كما يتيح التطبيق تقييم الفعاليات المقامة وسهولة التواصل مع المراكز والمبادرات لتقديم التغذية الراجعة حول الحدث، فضلاً على توفيره منصة إلكترونية شبابية تربط بين الشباب والجهات الشبابية والثقافية والرياضية في الدولة، ويتيح للشباب التطوع وصقل مهاراتهم، مع توفير مساحة للمبادرات الشبابية لعرضها واستقطاب الشباب للمشاركة في فعاليات المبادرة أو الانضمام إليها.

وفي لسياق ذاته، قدم صندوق قطر للتنمية عرضاً عن أهداف التنمية المستدامة ودوره في تحقيق هذه الأهداف الرامية إلى تعزيز التنمية البشرية، من خلال تركيز مشاريعه ونشاطاته على قطاعات التعليم والصحة والتمكين الاقتصادي، عبر الحد من انتشار المجاعة والمساهمة في القضاء على الفقر.

وخلال الفترة المسائية، تم تقديم عروض للجهات الشريكة في مسابقة تفاعلية بعنوان «تحدي الأفكار»، التي تستهدف توفير البيئة المناسبة للشباب لإطلاق العنان لأفكارهم، بما يساهم في التغلب على التحديات الواقعية التي قد تواجههم، وتقديم الحلول المبتكرة لها، معتمدة على مفهوم الابتكار والتطوع الفكري لدى الشباب، فضلاً عن انطلاق الجمعية العمومية الخاصة بلجنة الشباب الاستشارية لوزير الثقافة والرياضة، حيث تم عرض لقاء مفتوح مع مجموعة من المرشحين لهذه اللجنة.

ويأتي تنظيم ملتقى الشباب القطري الثالث، إيماناً بأن الشباب جزء لا يتجزأ من المنظومة التطويرية لدولة قطر، وفي إطار التحضير لخوض مرحلة جديدة لاستقبال وإقامة كأس العالم 2022 على أرض قطر، واستجابة للتحديات التي تطرحها هذه الفعالية الرياضية من متطلبات ثقافية واجتماعية تمكّنه من القيام بدور طلائعي في تطوير المجتمع، لتكون قطر نموذجاً للتطور الحضاري في جميع المجالات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X