😎 LifeStyle

Qatar International Boat Show 2020 set for next month at The Pearl-Qatar

معرض قطر الدولي للقوارب 2020 سينطلق في الشهر المقبل في اللؤلؤة-قطر

 

Qatar International Boat Show (QIBS) 2020 will take place from March 18-21 at Porto Arabia, The Pearl-Qatar.

Celebrating its seventh edition, the show will connect the “world’s most privileged yacht and boat manufacturers, service providers, local dealers, suppliers and potential buyers in an exclusive B2B and B2C platform to showcase the latest products and services in the marine industry”, Al Mannai Plus Events said in a press statement while officially announcing the event.

Khaled Essa al-Mannai, chairman of the organising company, addressed the media on the upgraded features of the upcoming show, which will be held in strategic partnership with United Development Company (UDC), master developer of The Pearl-Qatar.

During the press conference, al-Mannai said QIBS is one of the premier luxury events in Qatar where marine enthusiasts and industrialists can discover the “greatest aspects of the industry’s products and services”.

The show “continues to attract a large number of participating companies with a 58% increase recorded in 2019 compared to 2017”, it was highlighted.

Al-Mannai added that the rapid growth despite the current geopolitical challenges underlined economic strength and resilience under the wise leadership of His Highness the Amir Sheikh Tamim bin Hamad al-Thani.

Commenting on the show’s main objectives, al-Mannai said QIBS marks an effort to preserve the centuries-old relationship of the natives with the sea, in addition to its role in positioning Qatar as a regional hub for luxury, highly skilled craftsmanship and modern boats and marine-related accessories.

Based on these objectives, QIBS provides a “single shopping window to luxury lifestyle enthusiasts of the region”.

The show’s 2020 edition “promises to feature some of the world’s most prestigious manufacturers and suppliers together with a cross-section of ultra-luxury advisers who drive hundreds of millions in luxury yachting and boating revenue annually and represent independent and affiliated agencies with premium yacht companies”, according to the organisers.

Al-Mannai encouraged regional luxury lifestyle product manufacturers and traders to benefit from the show to showcase their products and services.

Dr Loay Dalis, executive consultant of Al Mannai Plus Events, said due to the high demand and expected increase in participating exhibitors, the exhibition area will be 12,000sq m this year, a 100 % increase compared to 2019.

Dr Dalis noted that there would be some featured events on the opening day and on the Gala Dinner night, March 19.

In addition, there will be several entertainment attractions.

The official expressed gratitude to the management of UDC for hosting the event at The Pearl-Qatar, specifically at the Porto Arabia marina gates 23-27, in collaboration with UDC’s marina management subsidiary, Ronautica Middle East.

أعلنت شركة المناعي بلس للفعاليات رسميا أن معرض قطر الدولي للقوارب 2020 سيعقد خلال الفترة من 18 إلى 21 مارس في بورتو أرابيا مارينا بجزيرة اللؤلؤة- قطر. وقد ألقى السيد خالد بن عيسى المناعي رئيس مجلس إدارة شركة المناعي بلس للفعاليات المنظمة للمعرض، كلمة أمام وسائل الإعلام تطرق فيها إلى الميزات الحديثة التي تضمها النسخة الحالية من المعرض الذي سيقام بالشراكة مع الاستراتيجية مع الشركة المتحدة للتنمية المطور الرئيسي لجزيرة اللؤلؤة-قطر.

وستحتفل النسخة السابعة من معرض قطر الدولي للقوارب، بأكثر مصنّعي اليخوت والقوارب شهرة في العالم ومقدمي الخدمات والتجار المحليين والموردين والمشترين المحتملين عبر منصاتB2B وB2C الحصرية لعرض أحدث المنتجات والخدمات في الصناعة البحرية.

وقال السيد خالد بن عيسى المناعي، في كلمته التي ألقاها بالمؤتمر الصحفي الذي عقد في فندق إنتركونتيننتال دوحة ذا سيتي، إن معرض قطر الدولي للقوارب هو واحد من الفعاليات الفاخرة الأولى في قطر حيث يمكن لعشاق البحار والمصنعين اكتشاف أكبر جوانب منتجات وخدمات الصناعة البحرية. يستمر المعرض في جذب عدد كبير من الشركات المشاركة بزيادة قدرها 58٪ مسجلة في عام 2019 مقارنة بعام 2017. وأضاف المناعي أن النمو السريع على الرغم من التحديات الجيوسياسية الحالية يؤكد القوة الاقتصادية والمرونة التي يتمتع بها الاقتصاد القطري ودولة قطر تحت القيادة الحكيمة لحضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير البلاد المفدى.

وتعليقاً على الأهداف الرئيسية لبرنامج معرض قطر الدولي للقوارب، أكد المناعي أن تنظيم هذا المعرض يأتي في إطار الحفاظ على العلاقة التي تربط القدماء والبحر والتي تمتد لقرون حيث كانت احتياطيات البحر المصدر الرئيسي لتوفير سبل العيش، بالإضافة إلى دورها في تحديد مكانة قطر باعتبارها مركزا إقليميا للفخامة والحرفية عالية المهارة ومعظم القوارب الحديثة والملحقات البحرية. وبناءً على هذه الأهداف، يوفر معرض قطر الدولي للقوارب نافذة تسوق واحدة لعشاق نمط الحياة الفاخرة في المنطقة.

يستضيف معرض قطر الدولي للقوارب مجموعة فائقة من مصنعي ومالكي اليخوت والقوارب والمديرين والوسطاء وغيرهم من المستشارين رفيعي المستوى، الذين يقدمون تجاربهم المتنوعة ورؤاهم الفريدة وآراءهم المختلفة بجانب استعراض مجموعة واسعة من وجهات النظر على ساحة صناعة القوارب واليخوت المتنامية الفخمة.

وقال ” نعدكم في نسخة 2020 من المعرض أن نجمع بعضًا من أبرز الشركات المصنعة والموردين في العالم إلى جانب مجموعة من المستشارين الفائقين الذين يدفعون مئات الملايين من عائدات اليخوت الفاخرة والقوارب سنويًا ويمثلون وكالات مستقلة ومنتسبة مع شركات اليخوت الفاخرة.

وفي هذا الإطار، يشجع السيد خالد المناعي المصنعين الإقليميين وتجار منتجات الحياة الفاخرة على الاستفادة من معرض قطر الدولي السنوي للقوارب لعرض منتجاتهم وخدماتهم.

من جهته، قال الدكتور لؤي الدعليس، المستشار التنفيذي لشركة المناعي بلس للفعاليات، إن مساحة المعرض المغطاة في عام 2019 كانت 6000 متر مربع. ونظرًا للعدد الكبير من طلبات المشاركة والزيادة المتوقعة في عدد العارضين، ستصل مساحة المعرض في عام 2020 لمعرض قطر الدولي للقوارب إلى 12000 متر مربع، بزيادة قدرها 100٪ مقارنة بعام 2019.

وقال” هناك زيادة بنسبة 58٪ في الشركات المشاركة، من 35 في عام 2017 إلى 55 شركة في عام 2019.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X