⚽ QSL

Injury rules out Al Sadd’s Al Hajri until end of season

الهاجري يبتعد عن الزعيم حتى نهاية الموسم بداعي الإصابة

 

QNA
Qatar’s Al Sadd said that Salem Al Hajri will be on the sidelines until the end of the season following his injury on Thursday in his side 3-1 victory over Al Kharaitiyat in the round of 16 of the Amir Cup.

The player’s initial tests confirmed that he had a cut in the Achilles tendon. Al Hajri underwent successful surgery at the Aspetar Hospital yesterday.

Salem could not complete the match and left the stadium directly to the hospital. The player will miss the remaining of the season, as the Achilles tendon injury requires at least six months of treatment and rehabilitation, which means that Al Hajri’s season has ended.

Salem Al Hajri stressed that he will return stronger, adding that the football player is always exposed to such injuries.

The Qatari international said the injury occurred on the field without friction from any player from Al Kharaitiyat.

واصل الفريق الأول لكرة القدم بنادي السد تدريباته امس، على الملعب الرئيسي لاستاد جاسم بن حمد، استعدادا لمواجهة النصر السعودي في الجولة الاولى للمجموعة الرابعة من دوري أبطال آسيا 2020.

وشهد المران المشاركة الاولى للمحترف المكسيكي الجديد ماركو فابيان، والذي تعاقد معه الزعيم حتى نهاية الموسم الحالي.

ومن المقرر أن يحصل ابناء الزعيم على راحة من التدريبات اليوم السبت، على أن يخوض الفريق مرانه الاخير في الثانية عشر ظهر الأحد، قبل المغادرة الى الرياض في السابعة مساء نفس اليوم على متن طائرة خاصة. ومن جانب اخر اجرى سالم الهاجري جراحة ناجحة في مستشفى سبيتار صباح امس، بعدما كان قد تعرض لاصابة بقطع في وتر اكيليس في مباراة السد أمام نادي الخريطيات في اطار دور الـ16 من بطولة كأس الأمير 2020، وسيبتعد سالم الهاجري عن الزعيم حتى نهاية الموسم، ومن جانبه أكد سالم الهاجري أنه واثق من العودة أكثر قوة وقال: الإصابة قضاء وقدر، حيث حدثت داخل الملعب بدون احتكاك من اي لاعب من فريق الخريطيات، وكل لاعب معرض لها في المستطيل الأخضر، وأتم سالم حديثه لموقع النادي: “أحمد الله على كل شي وأشكر كل من دعمني، وسأسعى لتجاوز المرحلة المقبلة بكل قوة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X