World

An American city closes a park due to the snakes’ feelings

مدينة أمريكية تغلق منتزه مراعاة لشعور الأفاعي

 

Love happens when you least expect it, or so the saying goes. This was true for the unsuspecting residents of Lakeland, Fla., who were alarmed to see group of snakes congregating around Lake Hollingsworth.

But don’t worry, the city government cautioned on Thursday. The snakes are only there to mate and aren’t venomous. Cue romantic snake music.

According to the City of Lakeland Parks and Recreation Department, the coupled-up snakes are Florida water snakes, which are nonvenomous and usually peaceful if left alone.

“They are an important part of the ecosystem and should not be disturbed,” the Parks and Recreation Department said in its own Facebook post on Thursday. “While we cannot rule out the presence of other species being in that location or other locations around the lake we believe the water snakes have congregated in that area as they seem to do yearly.”

The Parks and Recreation Department said it has put caution tape around the area and are working to hang signs letting the public know exactly what is going on. “This is for the protection of the public and for the snakes,” the post went on.

One can only assume the snakes want a little privacy.

source: time.com

أغلقت سلطات مدينة في فلوريدا في جنوب شرق الولايات المتحدة جزءا من متنزه، بعدما رصد زوار عشرات الأفاعي، التي تجمعت على ما يبدو في إطار موسم تزاوجها السنوي.

وقالت دائرة المتنزهات والترفيه في مدينة لايكلاند عبر “فيسبوك”: “يبدو أن الأفاعي تجمعت من أجل التزاوج”، موردة صورة لإحدى الأفاعي في الحديقة الواقعة على ضفة بحيرة هولينغسوورث جنوب غرب أورلاندو.

وعمد مسؤولون الخميس إلى إغلاق جزء من المتنزه تجمعت فيه هذه الزواحف، وطوقت المنطقة بشريط، وأكدت الدائرة أنه جرى اتخاذ هذه الإجراءات “لحماية الزوار والأفاعي”، مبينة أن “هذه الأفاعي غير سامة وغير عدائية عموما طالما أنه لا يزعجها الناس، وبعد التزاوج تذهب كل أفعى في طريقها”.بحسب وكالة الأنباء الفرنسية .

وأوضحت الدائرة أن هذه الأفاعي “عادة ما نجدها ترتاح على جذوع أشجار في المياه، أو على ضفاف البحيرة، وتشكل جزءا مهما من النظام البيئي ويجب ألا نزعجها”، وحددت الأفاعي على أنها أفاع مائية من النوع الذي يستوطن فلوريدا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X