👮‍♂️ Government

Amir condoles with President of China on coronavirus victims

صاحب السمو يعزي الرئيس الصيني في ضحايا فيروس كورونا

 

QNA
Doha: Amir H H Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani held via telephone a conversation with the President of the People’s Republic of China, H E Xi Jinping to express his condolences and sympathy to His Excellency and the friendly Chinese people on the victims of the coronavirus outbreak, wishing the infected people a speedy recovery.

During the call, H H the Amir also voiced confidence in China’s ability to control this epidemic, stressing the State of Qatar’s support and willingness to help in this regard.

For his part, H E the Chinese President extended thanks to H H the Amir for the support, and solidarity of the State of Qatar with China and its assistance in transporting the epidemic control materials via Qatar Airways.

The telephone call also touched on the strategic relations between the two countries, where the two leaders expressed satisfaction with the level they have reached in recent years, and confirmed their determination to develop them in all fields, especially with regard to the Silk Road initiative.

أجرى حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير البلاد المفدى، اتصالاً هاتفياً، أمس، مع فخامة الرئيس شي جين بينغ رئيس جمهورية الصين الشعبية، أعرب خلاله عن خالص تعازي ومواساة سموه والشعب القطري لفخامته وللشعب الصيني الصديق في ضحايا فيروس كورونا، متمنياً سموه الشفاء العاجل للمصابين.

كما أعرب سموه خلال الاتصال عن ثقته في قدرة الصين على السيطرة على هذا الفيروس، وتجاوز هذا الوباء، مؤكداً دعم دولة قطر واستعدادها للمساعدة في هذا الشأن.

من جانبه، أعرب فخامة الرئيس الصيني عن شكره لسمو الأمير على دعم دولة قطر ووقوفها وتضامنها مع الصين، ومساعدتها في نقل مواد مكافحة الوباء، عبر الخطوط الجوية القطرية.

كما تناول الاتصال العلاقات الاستراتيجية بين البلدين، حيث أبدى الزعيمان ارتياحهما للمستوى الذي وصلت إليه في الأعوام الأخيرة، وأكدا عزمهما على تطويرها في جميع المجالات، وبالأخص فيما يتعلق بمبادرة طريق الحرير.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X