😎 LifeStyle

Shop Qatar 2020 Festival kicks off

انطلاق فعاليات مهرجان قطر للتسوق 2020

 

Shop Qatar 2020 launched in style last evening with a stunning fashion show opening with breathtaking creations by Qatari fashion designer Hind Al Rumaihi and culminating with avant-garde designs by French fashion collective Faith Connexion.

The grand opening ceremony held at Barahat Msheireb, the heart of Downtown Doha, also featured a traditional Chinese lion dance ushering in an auspicious year for the country’s tourism sector, kicking off a busy calendar of events with the fourth edition of the nationwide shopping festival.

Speaking at the event, H E Akbar Al Baker, Secretary-General of Qatar National Tourism Council (QNTC) and Group Chief Executive of Qatar Airways, said, Shop Qatar “is the first of many vibrant tourism events in our 2020 calendar all designed to attract increasing number of tourists to our wonderful country,” adding the festival offers much more than shopping and that there’s something for everyone in the 25-day festival.

Shop Qatar 2020 Festival kicks off

“This edition of Shop Qatar will combine cultural authenticity with luxury and showcase our world-class retail and entertainment offerings in style. From haute couture designers, to globally renowned artists and entertainers, Shop Qatar brings the world to our country. With almost 30 events and activations, held over three weeks, we will present offerings from France, the home of art and fashion to the best of the Middle East and Asia and then end on a high note with China where a host of immersive celebrations will usher in a Chinese New Year, marking our commitment to one of the largest visitor source markets in the world,” said H E Al Baker.

He said residents and visitors can look forward to luxury fashion shows from international, regional and local designers, in addition to a special kids fashion show and the ever popular raffle draws. Guests will also be treated to make-up master classes and workshops with celebrity artists and influencers taking place in hotels and malls.

The first week of Shop Qatar boasts diverse offerings and products across retail, entertainment and culture, including in-mall musical entertainment, and children’s shows Masha & the Bear as well as Shaun the Sheep. 

Children of all ages can enjoy Disney in Concert with the Qatar Philharmonic Orchestra. Aspiring makeup artists can learn from the best – at Hanan Alnajadeh’s ticketed masterclass or through her free makeup class with Dior.  Whilst Dalal al Refai will offer a free makeup workshop.  

Running until January 31, the festival provides shopping discounts of up to 70% with cash and car prizes worth up to QR2 million across 12 malls and retail partners as well as a platform for local and regional designers, with fashion shows throughout the festival.

Malls will host a plethora of activities, and entertainment shows for children and adults alike. A host of live music concerts featuring renowned Pakistani and Indian artists will take audiences to Asia, with a week of Chinese New Year celebrations ending the festival.  

Raynald C Rivera | The Peninsula

انطلقت فعاليات مهرجان قطر للتسوق 2020 مساء اليوم الثلاثاء عبر احتفالية خاصة تضمنت عرضاً للأزياء ومجموعة من الأنشطة الترفيهية التي أقيمت في براحة مشيرب، التي بدورها تمزج عراقة الماضي وأصالته بروعة الحاضر وفخامته.

ويمثل المهرجان الذي يعود بنسخته الرابعة، أول فعاليات العام الجديد والذي من المتوقع أن تكون رزنامة فعالياته غنية بالمهرجانات والأنشطة التي ينظمها ويدعمها المجلس لوطني للسياحة في إطار جهوده لإثراء التجربة والمزايا السياحية التي توفرها قطر لزوارها.

وانطلقت النسخة الرابعة من المهرجان الذي تتواصل فعالياتها على مدى ثلاثة أسابيع، عبر عرض للأزياء قدمته مصممة الأزياء القطرية الواعدة هند الرميحي، وأعقبها عرض لمجموعة الأزياء الفرنسية “فيث كونيكسيون”، وذلك في إطار الاحتفال بالعام الثقافي قطر – فرنسا.

وتوجت هذه التجربة الثقافية المتنوعة بعرض تقليدي لرقصة الأسد الصينية الفلكلورية التي تؤدى في المناسبات الهامة. وقد شهد حفل الافتتاح حضور مجموعة من كبار الشخصيات ضمت دبلوماسيين أجانب ومسؤولين حكوميين وقادة بارزين في القطاع الخاص بالإضافة إلى ممثلي شركاء المهرجان والجهات المنظمة له. 

وفي كلمته الافتتاحية التي ألقاها بهذه المناسبة، قال سعادة السيد أكبر الباكر، الأمين العام للمجلس الوطني للسياحة والرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: “لقد رُوعي في تصميم هذه النسخة من مهرجان قطر للتسوق أن تلبي أهدافنا الاستراتيجية، وتروج لعروضنا في قطاعات التسوق والترفيه بأفضل طريقة ممكنة. وبداية من استضافة مصممي الأزياء الراقية وأصحاب أحدث صيحات الموضة والأناقة وصولاً إلى أبرز نجوم الفن والترفيه في العالم، بمعنى آخر فإن مهرجان التسوق هذا العام سوف يأتي بالعالم إلى قطر. كما سيقدم المهرجان عبر حوالي 30 فعالية تُقام على مدى 3 أسابيع، عروضًا من فرنسا وهي موطن أصيل للفن والموضة وأخرى من بلدان الشرق الأوسط وآسيا مهد الحضارات، ثم نختتمه بباقة مميزة من الفعاليات احتفالاً ببداية السنة الصينية الجديدة، ما يعكس التزامنا باستقطاب الزوار من أهم الأسواق المصدرة للسياحة في العالم.”

ويتضمن الأسبوع الأول من مهرجان قطر للتسوق باقة متنوعة من العروض والمنتجات التي تقدمها قطاعات التسوق والترفيه والثقافة، ومنها العروض الموسيقية التي تقدمها مراكز التسوق، وكذلك عرض “ماشا والدب” الخاص بالأطفال، و”شون الخروف”، فيما سيكون الأطفال من جميع الأعمار على موعد مع متعة خاصة عبر مشاهدة “عرض ديزني” بمصاحبة أوركسترا قطر الفيلهارمونية.

ويمكن لهواة وفناني الماكياج الطموحين أن يعززوا خبراتهم عبر حجز مقعد لحضور دورة احتراف فنون المكياج من المقرر أن تقدمها خبيرة التجميل حنان النجادة في فندق بارك حياة ، و من ورشة العمل المجانية التي تقدمها مع “ديور”. وسوف تقدم دلال الرفاعي مع ليدي عائشة أيضاً ورشة مجانية في فن الماكياج في لاجونا مول.

ويقدم المهرجان لعشاق التسوق خصومات تصل إلى 70%، وذلك حتى 31 يناير، بالإضافة إلى ثلاث سحوبات تقدم للمتسوقين فرصة الفوز بجوائز نقدية  ومجموعة من السيارات  تبلغ قيمتها اكثر من 2 مليون ريال عند تسوقهم في أي من مراكز التسوق الـ 12 المشاركة في المهرجان. كما يتضمن مهرجان قطر للتسوق مجموعة من عروض الأزياءالراقية و عروض أزياء الأطفال.

كما تتخلل المهرجان مجموعة من الحفلات الموسيقية والغنائية التي يقدمها مشاهير الغناء والموسيقى في باكستان والهند والتي سوف تأخذ الجمهور إلى أجواء آسيوية خالصة، فيما يختتم المهرجان بأسبوعه الأخير الذي يخصص لاحتفاء بالتبادل الثقافي مع الصين الذي يتزامن مع احتفالات السنة الصينية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X