World

Italian Enrico Mestica School thanks Qatar for rebuilding school complex

مجمع مدرسة إنريكو ميستيكا بإيطاليا يشكر الدوحة على إعادة بنائه

 

QNA

The Enrico Mestica School in the city of Macerata in the Italian Republic has sent a letter of thanks to the State of Qatar for its contribution of ¤5.6m for rebuilding of its school complex after the damage caused by the earthquake that struck the country in 2016.

In the letter, the teaching staff, students and their families extended their thanks to the State of Qatar for standing with them in this ordeal, pointing out that the geographical dimension between the two countries was not a barrier to the Qatari support, which was a message to them that they are not alone in this ordeal.

The letter underlined the great suffering by students in their transportation to the schools that were hosting them due to continuous earth shakes and the psychological effects on them. The Qatari support through the reconstruction of the complex had a great impact on the students and mitigated these effects.

The city of Macerata of the Italian Republic has celebrated the reopening of its school complex, after the damage caused by the earthquake that struck the country in 2016.

The reconstruction of the school is part of a Memorandum of Understanding signed between Qatar Fund for Development (QFFD) and Italian Government to donate ¤5.6m to rebuild areas destroyed by earthquake. QFFD witnessed the stone laying ceremony of the foundation of the school.

The school complex includes several basic facilities, including a nursery, primary and secondary schools, as well as a gymnasium. The complex was built on an area of 24,000 square meters.

This project aims to ensure that the right to education of the children of Macerata is preserved and the educational services are resumed. This project will restore the hope and confidence of the people who were victims of the earthquake misfortune. This step is ones of the steps that leads to achieve the sustainable development goals.

بعثت مدرسة إنريكو ميستيكا بمدينة ماشيراتا بالجمهورية الإيطالية، رسالة شكر إلى دولة قطر لتمويلها إعادة بناء مجمعها المدرسي بقيمة 5.6 مليون يورو، بعد الدمار الذي لحقه جراء الزلزال الذي ضرب البلاد عام 2016. وتضمنت الرسالة تعبير طاقم التدريس والطلبة وذويهم عن الشكر الجزيل لدولة قطر، للوقوف معهم في هذه المحنة، لافتين إلى أن البعد الجغرافي بين البلدين لم يكن حائلاً دون الدعم القطري، الذي كان بمثابة رسالة لهم بأنهم ليسوا بمفردهم في هذه المحنة.

وأوضحت الرسالة المعاناة الكبيرة للطلبة في تنقلهم إلى المدارس التي كانت تستضيفهم، بسبب استمرار الهزات الأرضية والآثار النفسية التي نتجت عن ذلك، وكان للدعم القطري من خلال إعادة بناء المجمع أثر كبير في نفوس الطلبة للتخفيف من هذه الآثار.

وكانت مدينة ماشيراتا بالجمهورية الإيطالية، قد احتفلت بإعادة افتتاح مجمعها المدرسي، بعد الدمار الذي لحقه جراء الزلزال الذي ضرب البلاد عام 2016.

ويُعد هذا المشروع جزءاً من مذكرة تفاهم وقّعها صندوق قطر للتنمية -ممثلاً عن دولة قطر- مع الحكومة الإيطالية، للتبرع بمبلغ 5.6 مليون يورو، لإعادة إعمار المناطق التي تضررت جراء الزلزال، حيث شارك الصندوق العام الماضي في مراسم وضع حجر الأساس للمجمع.

ويتضمن مجمع مدرسة ماشيراتا، الذي تم بناؤه على مساحة 24 ألف متر مربع، عدة منشآت أساسية، من ضمنها حضانة أطفال، ومدارس ابتدائية وثانوية، إلى جانب صالة للألعاب الرياضية. ويهدف هذا المشروع إلى وصول الأطفال في ماشيراتا إلى حق التعليم واستئناف تعليمهم، كما يُعد بمثابة أمل كبير من شأنه أن يعيد الثقة للسكان الذين كانوا ضحايا مأساة الزلزال، وخطوة نحو تحقيق أهداف التنمية المستدامة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X