World

A Qatari citizen was killed by a U.S policeman due to a traffic sign

مقتل مواطن قطري برصاص شرطي أمريكي بسبب لوحة مرورية

 

Agencies
The US state of Arizona announced on Friday that a Qatari citizen, on a student visa, was shot and killed by a policeman late Thursday night.

The 25-year-old Mohamed Ahmed Al Hashemi knocked down a traffic sign onto the road in suburban Phoenix late Thursday and the policeman ordered him to pick it up. According to media reports, Al Hashemi refused and charged towards the trooper’s vehicle and kicked it.

The policeman got out and attempted to subdue Al-Hashemi twice by using a taser, to no effect, and the suspect rushed towards the policeman and started a brawl.

This prompted the officer to fire from his weapon, which led to the killing of the Qatari student.

The moment of shooting is not clear from the video released by the authorities.

He was a former student at Arizona State University, which is based in Tempe, according to school officials.

أعلنت سلطات ولاية أريزونا الأمريكية الجمعة أن مواطناً قطرياً متواجد في البلاد بتأشيرة طلابية، قُتِل برصاص شرطي في وقت متأخر من مساء الخميس.

وفي التفاصيل صرح رئيس إدارة السلامة العامة في الولاية، الكولونيل فرانك ميلستيد، أمس الجمعه في مؤتمر صحفي عُرِض خلاله شريط فيديو بأن الحادث وقع ، بعد أن رصد الشرطي الذي كان ينفذ دورية روتينية بحثا عن سائقين مخالفين في إحدى ضواحي مدينة فينيكس ، الشاب القطري محمد أحمد الهاشمي (25 عاما)، وهو يلقي إشارة مرورية على الأرض وفقا لما نقله موقع KTAR.com الأمريكي.

وطالب الشرطي من الهاشمي إعادة الإشارة إلى مكانها والابتعاد عن الطريق غير أن الأخير تجاهل تعليماته واستمر بالمشي في وسط الشارع أمام سيارة الشرطي وحولها وقام الهاشمي بمهاجمة سيارة الجندي وركلها.

وحاول الشرطي استخدام مسدس صاعق كهربائي لإخضاع الشاب وإلقاء القبض عليه، غير أن الأخير هرع نحو الضابط ولكمه وركله، واندلع بينهما شجار ما دفع الضابط إلى إطلاق النار من سلاحه الحي ما أدى إلى مقتل الطالب القطري. 

ولا يوضح تسجيل الفيديو الذي نشرته السلطات لحظة استخدام الضابط للسلاح وإطلاق النار على الهاشمي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X