👮‍♂️ Government

Unsettled weather conditions expected this weekend in Qatar

أجواء غير مستقرة حتى نهاية الأسبوع المقبل

Doha: Unsettled weather conditions are expected to affect the country during the period between Friday noon, November 8 until the end of next week said Qatar Meteorology Department.

In a statement about expected weather conditions, the department said that this is due to the extension of low pressure over the region.

Weather is expected to become gradually partly cloudy to cloudy at times on intermittent periods with a chance of rain over most areas ranging between moderate to heavy at times in some areas may be thundery at times accompanied with strong wind exceeding 30 kt causing blowing dust and low visibility below 2 km at times as well as a sudden rise in wave height reaching 10 ft at times.

The prevailing wind during this period is northeasterly to easterly with maximum temperatures in the early thirties which is considered around average for this time of the year.

Qatar Meteorology Department urged residents to be cautious, avoid marine activities due to expected unsettled weather conditions as well as to follow latest updates through it’s official social media accounts.

توقعت إدارة الارصاد الجوية أن تشهد البلاد أجواء غير مستقرة خلال الفترة مابين ظهر يوم الجمعة 8/ 11/ 2019 وحتى نهاية الأسبوع المقبل نتيجة امتداد منخفض جوي على المنطقة، حيث يتحول الطقس تدريجياً من غائم جزئياً إلى غائم أحياناً على فترات متقطعة مع فرصة لهطول أمطار تشمل معظم مناطق البلاد.

وذكرت “الأرصاد” في بيان أن الأمطار ستتراوح بين المتوسطة إلى الغزيرة أحياناً على بعض المناطق، قد تكون رعدية أحياناً مصحوبة برياح قوية السرعة تتجاوز 30 عقدة مما يؤدي إلى إثارة الغبار وتدني مدى الرؤية الأفقية لأقل من 2 كم أحياناً، مع ارتفاع مفاجئ في الأمواج يصل إلى 10 قدم أحياناً.

وأشارت إلى أن الرياح السائدة ستكون شمالية شرقية إلى شرقية خلال هذه الفترة، وتتراوح درجات الحرارة العظمى حول بداية الثلاثينات حيث تعتبر في نطاق معدلاتها المعتادة في مثل هذا الوقت من العام.

وأهابت إدارة الأرصاد الجوية بالجميع ضرورة توخي الحيطة والحذر وتجنب كافة الأنشطة البحرية نظراً للتقلبات الجوية المتوقعة ودعت لمتابعة آخر مستجدات الطقس عبر حساباتها الرسمية في مختلف مواقع التواصل الاجتماعي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X