👮‍♂️ Government

Traffic radars will be linked to Metrash; motorists can view violations immediately

رادارات المرور ستربط بمطراش٢ .. هذا سيمكن سائقي السيارات من استعراض المخالفات على الفور

DOHA: The General Directorate of Traffic is working on to link all the traffic radars (cameras) with Metrash2 app so as to upload all violations as soon as it takes place, Captain Shabib Mohammed Al Nuaimi, Head of Radars Section at the Traffic Department, said.

He said in ‘Hayatna’ show on Qatar TV that the huge project involves setting up a special control room for traffic management and linking all traffic radars to the fibre-optic network and Metrash 2 App, which will allow the motorist to view the image of the violation immediately after it is committed. This will also allow the motorist to file a grievance in case of an objection about the violation through the App.

He explained that the radars that are installed in Qatar can withstand temperatures up to 60 degrees Celsius, which is commensurate with the nature of the climate in the country.

He pointed out that in the installation of radars is done considering several aspects including the number of lanes on the road. Roads that have 7 lanes like “Al Majd Road” will need more sophisticated and expensive radars to detect violation than a 3-lane road, as it is much wider.

Al Nuaimi pointed out that the General Directorate of Traffic is working continuously to install more cameras/radars around the country, especially on the highways, which are newly opened, in addition to such internal roads that require monitoring devices.

He confirmed that about 80 per cent of Qatar is covered by traffic radars.


تعمل الإدارة العامة للمرور على ربط جميع رادارات المرور (الكاميرات) بتطبيق بمطراش٢ حتى يتم تحميل جميع المخالفات فور حدوثها ، كما قال الكابتن شبيب محمد النعيمي ، رئيس قسم الرادارات في إدارة المرور.

وصرح في برنامج حياتنا على شاشة تلفزيون قطر إن المشروع الضخم يتضمن إنشاء غرفة تحكم خاصة لإدارة حركة المرور وربط جميع رادارات المرور بشبكة الألياف البصرية وتطبيق مطراش٢ ، مما سيتيح للسائق رؤية صورة المخالفة فور ارتكابها. سيسمح هذا أيضًا لسائق السيارات بتقديم شكوى في حالة وجود اعتراض على المخالفة من خلال التطبيق.

وأوضح أن الرادارات المركبة في قطر يمكنها تحمل درجات حرارة تصل إلى 60 درجة مئوية ، وهو ما يتناسب مع طبيعة المناخ في البلاد.

وأشار إلى أنه في تركيب الرادارات يتم النظر في عدة جوانب منها عدد الممرات على الطريق. ستحتاج الطرق التي تحتوي على 7 مسارات مثل “طريق المجد” إلى رادارات أكثر تطوراً وكلفة للكشف عن المخالفة عن طريق من 3 مسارات ، لأنه أوسع بكثير.

وأشار النعيمي إلى أن الإدارة العامة للمرور تعمل باستمرار على تثبيت المزيد من الكاميرات / الرادارات في جميع أنحاء البلاد ، وخاصة على الطرق السريعة التي تم افتتاحها حديثًا ، بالإضافة إلى الطرق الداخلية التي تتطلب أجهزة مراقبة.

وأكد أن حوالي 80 في المائة من قطر مغطاة بالرادارات المرورية.


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X