World

Qatar Astronomical Center: This is the truth about asteroid collision with Earth in 2022

مركز قطر لعلوم الفضاء والفلك: هذه هي حقيقة اصطدام الكويكب بالأرض في عام 2022

Sheikh Salman bin Jabr Al-Thani, head of the Qatar Astronomical Center, said that a small asteroid is expected to hit Earth in 2022.

He pointed out that this news was a great shock to people, pointing out that the international press circulated the news ignoring the details announced by the “NASA”, which confirms that this collision will not happen.

According to these calculations, the asteroid is about 13 meters in diameter, and some newspapers have increased the size of the asteroid to 10 times its actual size. The asteroid has the symbol 2009 JF1 and is expected to hit the Earth on May 6, 2022 with the expected explosion that will result in an explosive capacity of about 230 thousand tons of dynamite, this is, about 15 times stronger than the nuclear bomb launched on Hiroshima in 1945.

NASA said they came to this conclusion after calculating the movement of all known asteroids expected to hit the Earth for the next 100 years, but many neglected the fact that the impact rate is very weak and up to about one of the 3800 or in other words 0.025%, which may draw attention Astronomers according to astronomical standards, but they are not serious.

He pointed out that the calculations confirm that the asteroid will not approach more than 13,000,000 kilometers from the Earth, and this is not a frightening distance for scientists as there are some of the asteroids have already approached the Earth far less than the distance between the moon and Earth, which averages 384,000 km. According to various scientific studies conducted on space objects, there are a number of factors that can affect the asteroid paths. Most notably the gravitational holes in space.

He explained that scientists believe that if the object near the Earth passes through the hole of gravity, then gravity can change its course dramatically, which leads to the body away from Earth, and we see this case in most asteroids and comets that pass through our solar system .. Noting the need to know the truth, and not to intimidate people.


أكد الشيخ سلمان بن جبر آل ثاني رئيس مركز قطر لعلوم الفضاء والفلك ، تعقيبا على ما أوردته وكالة الفضاء الأمريكية “ناسا” أن كويكبا صغير الحجم يتوقع أن يصطدم بالأرض في سنة 2022 ، أن هذا التصادم لن يحدث.

وأشار إلى أن هذا الخبر شكل صدمة كبيرة للناس، موضحا أن الصحف العالمية تناقلت الخبر متجاهلة للتفاصيل التي أعلنت عنها “ناسا” والتي تؤكد أن هذا التصادم لن يحدث .

ووفقا لهذه الحسابات فإن قطر الكويكب يبلغ حوالي 13 مترا، وقد زادت بعض الصحف حجم الكويكب إلى 10 أضعاف حجمه الحقيقي. ويحمل الكويكب الرمز 2009 JF1 ويتوقع أن يرتطم بالأرض في السادس من شهر مايو 2022 مع توقعات أن ينتج عن الانفجار طاقة تفجيرية تقدر بحوالي 230 ألف طن ديناميت، أو بلغة أخرى أقوى بحوالي 15 مرة من القنبلة النووية التي أطلقت على هيروشيما سنة 1945 م.

وقالت /ناسا / أنهم توصلوا إلى هذه النتيجة بعد أن أجروا حسابات لحركة جميع الكويكبات المعروفة المتوقع ارتطامها بالأرض حتى 100 عام قادمة، ولكن أهمل الكثير حقيقة أن نسبة الاصطدام ضعيفة جدا وتصل إلى حوالي واحد من 3800 أو بمعنى آخر 0.025% وهي نسبة قد تلفت انتباه الفلكيين وفقا للمعايير الفلكية ، ولكنها ليست بالخطيرة.

وأشار إلى أن الحسابات تؤكد أن الكويكب لن يقترب أكثر من 13,000,000 كم من الأرض، وهذه ليست بالمسافة المخيفة للعلماء حيث هناك بعض من الكويكبات قد اقتربت فعلا من الأرض بمسافة أقل بكثير من المسافة بين القمر والأرض والتي تبلغ في المعدل 384,000 كم. ووفقا للدراسات العلمية المختلفة التي أجريت على الأجسام الفضائية، هناك عدد من العوامل التي يمكن أن تؤثر على مسارات الكويكبات. أبرزها ثقوب الجاذبية في الفضاء .

وأوضح أن العلماء يعتقدوا أنه إذا مر الجسم القريب من الأرض عبر ثقب الجاذبية، فإن الجاذبية يمكن أن تغير مساره بشكل كبير، مما يؤدي إلى ابتعاد الجسم عن الأرض، ونرى هذه الحالة في معظم الكويكبات والمذنبات التي تعبر من خلال مجموعتنا الشمسية.. منوها إلى ضرورة معرفة الحقيقة، وعدم ترعيب الناس .


Qatar Astronomical Center: This is the truth about asteroid collision with Earth in 2022
Sheikh Salman bin Jabr Al-Thani, head of the Qatar Astronomical Center
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X