Technology

Apple unveils the end of production of iPhone and these devices will replace it

آبل تكشف عن إنتهاء إنتاج آيفون وهذه الأجهزة ستحل بديلا له

Apple’s looking to replace the iPhone “in roughly a decade,” according to a new report in The Information.

But what comes after the iPhone?

Some version of smart glasses, the first pair of which could arrive as soon as 2022, the report said. A “sleeker” pair is scheduled to arrive in 2023 — and Apple’s senior managers see the headsets replacing the iPhone “in roughly a decade,” it said.

Neither product has been announced by Apple, but the two headsets were reportedly detailed to a packed room of employees in a secret October meeting at Apple’s headquarters in Cupertino, California.

According to people who attended the meeting cited in The Information’s report, Apple detailed the two devices as such:

  • The first device, expected in 2022, is said to resemble the Oculus Quest virtual-reality headset, with a high-resolution display, cameras mounted on the outside, and the ability to map its surroundings.
  • The second device, expected in 2023, is more akin to sunglasses, with a thick frame to house a battery and processors. These glasses are intended for all-day use and are a step closer to Apple’s eventual goal of releasing a device that replaces the iPhone.

Previous reports about Apple’s smart-glasses project have pointed to a release as soon as 2020. Apple has reportedly been working on some form of so-called augmented-reality eyewear since at least 2015.

Apple has not officially unveiled any new AR hardware projects, and the company is known to shelve projects at various stages of development. Representatives declined to respond to Business Insider’s request for comment.

 

The idea with AR is simple: Instead of looking at your phone, you would see the interface projected within your field of vision. A version of Apple Maps in AR, for instance, would overlay directions on the world around you.

Microsoft’s HoloLens and the Magic Leap One are two early attempts at AR headsets.

More recently, Apple added foundational AR software to the iPhonewith ARKit 3, RealityKit, and Reality Composer — three tools aimed at software developers for creating augmented-reality software.

Apple CEO Tim Cook has repeatedly spoken about AR’s potentialsaying in 2017 that it could “change the way we use technology forever.”

The iPhone and other smartphones already have some forms of AR through software like Snapchat and “Pokémon Go,” though the tech has not seen wide, mainstream adoption.

source: businessinsider.com

حصلت آبل خلال أكثر من عشر سنوات على مليارات الدولارات من تصنيع وبيع أجهزة آيفون. ومع انخفاض مبيعاتها وتذبذب صناعة الهواتف الذكية، تفكر الشركة في الأجهزة التي ستحل محل الآيفون.

وبحسب تقرير نشر مؤخرا على موقع “إنفورمايشن”، ونشره موقع “الجزيرة نت” كشفت شركة آبل في اجتماع سري للموظفين في أكتوبر الماضي أن الأجهزة التي تتوقع أنها ستحل محل جهاز آيفون هي النظارات الذكية.

وذكر التقرير أن بعض الإصدارات الأولى للنظارات الذكية قد تصل السوق بحلول العام 2022، ومن المقرر أن يصل طراز آخر “أكثر أناقة” عام 2023، ويرى كبار مديري آبل أن النظارات الذكية ستحل محل الآيفون في غضون عقد.

ولم يتم الإعلان رسميا عن أي منتج من شركة آبل، لكن تم الإبلاغ عن تفصيل هاتين النظارتين في غرفة مكتظة بموظفي الشركة في مقرها بكاليفورنيا.

ووفقًا للأشخاص الذين حضروا الاجتماع المذكور، شرحت آبل تفاصيل الجهازين على هذا النحو:

– يقال إن الجهاز الأول قد يتم إطلاقه عام 2022، ويشبه سماعة الواقع الافتراضي “أوكيلوس كويست”، مع شاشة عالية الدقة، وكاميرات مثبتة في الخارج.

– الجهاز الثاني المتوقع عام 2023 أقرب إلى النظارات الشمسية، مع إطار سميك لإيواء بطارية ومعالجات. هذه النظارات مخصصة للاستخدام طوال اليوم، وهي خطوة أقرب إلى هدف آبل النهائي وهو إطلاق جهاز بديل للآيفون.

مستقبل الواقع المعزز

أشارت تقارير سابقة إلى مشروع آبل للنظارات الذكية، وذكرت أن الإصدار الأول سيكون عام 2020. وأفادت تقارير أخرى بأن آبل تعمل على شكل من أشكال ما يسمى “الواقع المعزز” (AR) للنظارات منذ العام 2015 على الأقل. ولم تكشف آبل رسميا عن أي مشاريع أجهزة واقع معزز جديدة.

وتقوم الفكرة من دمج الواقع المعزز على النحو التالي: بدلا من النظر إلى هاتفك، يتم عرض الواجهة ضمن مجال رؤيتك. على سبيل المثال، ستغطي نسخة من خرائط غوغل الاتجاهات من حولك عند ارتداء النظارة لتقودك إلى الموقع المنشود دون الحاجة إلى مشاهدة شاشة الهاتف.

وفي الآونة الأخيرة، أضافت آبل برامج الواقع المعزز الأساسية إلى هواتف آيفون، منها “آركت” و”ريالتي كت” و”ريالتي كومبوزر”، وهي ثلاث أدوات هدفها تحفيز المطورين على إنشاء برامج الواقع المعزز.

كما تحدث الرئيس التنفيذي للشركة تيم كوك مرارًا عن إمكانات تقنية الواقع المعزز، وكيف يمكن لهذه التقنية أن تغير الطريقة التي نستخدم بها التكنولوجيا إلى الأبد.


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X