additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🎬Movies

Ajyal to present 8 Indian short films

أجيال يقدم 8 أفلام قصيرة هندية

Promoting deeper cultural understanding and appreciation, the seventh edition of Ajyal Film Festival, presented by the Doha Film Institute (DFI) from November 18 to 23, marks the Qatar-India 2019 Year of Culture with an exciting Made in India programme of eight short films.

The films offer an insight into modern India and are a testament to the country’s rich filmmaking heritage. Curated by the Institute’s cultural partners, the Mumbai Academy of Moving Images (MAMI), the special Made in India programme will screen on November 21 at 8.30pm at Katara Opera House and includes a selection of short narrative and documentary films by up-and-coming Indian directors that present fascinating insight into the country’s filmmaking trends, culture and people.

A Qatar Museums initiative, the Year of Culture is a year-long programme developed to deepen understanding between nations through exchange of arts, culture, heritage and sport. As part of the initiative, a special Made in Qatar film showcase was successfully screened at the recently concluded 2019 Jio MAMI Mumbai Film Festival with Star. MAMI has also nominated four Indian jurors to participate in the 2019 Ajyal Film Festival.

Fatma Hassan Alremaihi, Festival Director and Chief Executive Officer of DFI, said: “The Qatar India 2019 Year of Culture recognises the contribution of the Indian community to Qatar and reinforces the significant cultural relationship between our nations. Ajyal’s special programme shines a spotlight on our cultural partnership with India, one of the most prolific film producers in the world. Using the medium of film to find similarities and contextualise culture through art, this carefully curated selection of short films will promote dialogue between our communities to find a deeper understanding of modern Indian cinema. Uniting two cultures and countries through film allows us celebrate and explore common values and find new stories and talent.”

Short films screening in the Made in India programme are Grandfather (2018) by Uma-Gaiti, Apna Apna Andaz (2017) by Avishkar Bharadwaj, Steam (2019) by Harsh Hudda, Mother Promise (2017) by Gautam Vaze, Batti (2019) by Akshay Sarjerao Danavale, Hey Ram! (2019) by Yashwardhan Goswami, Vacancy (2017) by Anurag B. Worlikar, and The Thought of You (2014) by Ahmed Roy.

In addition, Ajyal 2019 will also present a special screening of acclaimed actor, director and animator Gitanjali Rao’s Bombay Rose (India, France, UK, Qatar/2019), a DFI Grant production. The haunting musical romance set on the streets of Bombayunfolds through exquisite hand-painted animation and storytelling techniques by Rao, who will be in attendance.

The film opened the prestigious Critics Week programme at the 2019 Venice Film Festival and won the India Gold Silver Gateway Award and the Manish Acharya Award for New Voices in Indian Cinema at the 2019 Mumbai International Film Festival.

Tickets for Ajyal Film Festival 2019 are available for purchase at the Ajyal Main Box Office located in Katara Building 10 at the Ajyal Box Office; at VOX Cinemas Doha Festival City for screenings taking place at VOX Cinemas; and from the Novo Cinemas Box Office for screenings at Novo Cinemas, The Pearl.

تحتفل النسخة السابعة من مهرجان أجيال السينمائي -الذي تقدّمه مؤسسة الدوحة للأفلام خلال الفترة من 18 إلى 23 نوفمبر الحالي- بالعام الثقافي «قطر- الهند 2019»، عبر تقديم عروض خاصة من برنامج «صنع في الهند». يضم البرنامج ثمانية أفلام قصيرة من الهند، تقدّم نظرة ثاقبة حول الهند المعاصرة، وتُعدّ دليلاً على إرثها العريق من الأفلام. سيتم عرض برنامج «صنع في الهند» في 21 نوفمبر بدار الأوبرا في المؤسسة العامة للحي الثقافي «كتارا» برعاية أكاديمية مومباي للرسوم المتحركة، الشريك الثقافي للمؤسسة.

يتضمن البرنامج مجموعة مختارة من الأفلام الروائية الهندية القصيرة، والأفلام الوثائقية لمخرجين صاعدين من الهند، يقدّمون نظرة رائعة على اتجاهات صناعة الأفلام في البلاد وثقافتها.

وكجزء من التبادل الثقافي، تم عرض برنامج «صنع في قطر» بنجاح في مهرجان جيو مامي مومباي السينمائي 2019، كما قامت أكاديمية مومباي للرسوم المتحركة بترشيح أربعة محلّفين للمشاركة في برنامج الحكام في مهرجان أجيال السينمائي 2019.

وفي هذا الصدد، من المرتقب أن تضم الأفلام القصيرة في برنامج صنع في الهند، أفلام: «الجد» (2018)، من إخراج أوما-غايتي.

قصة مؤثرة عن المحبة والصداقة، والعلاقة الوطيدة بين فتاة صغيرة وجدّها، وفيلم «شغف لا ينتهي» (2017)، من إخراج آفيشكار بهارادواج، بعد أن تمت سرقة تذكرتيهما لفيلم شيق كانا ينتظرانه منذ وقت طويل، يقرر شابّان يافعان الاستعانة بأحد رجال الشرطة المحليين لاستعادة التذكرتين من اللصوص، وفيلم «بخار» (2019)، من إخراج هارش هودا، وهو فيلم تأملي صامت، عن الحقيقة القاسية حول الهيمنة الذكورية اليومية في المجتمع الهندي، وما تعانيه العديد من النساء اللاتي تسكن في الهند.

أما فيلم «القسم» (2017) من إخراج غاوتام فيز، فيحكي قصة سوهام، الذي يقضي عطلة نهاية الأسبوع وهو يشعر بالخوف والقلق بشأن سلامة عمته، بعد أن تقسم ابنة عمته الماكرة ومن دون تفكير بحياة والدتها أثناء مباراة كريكيت.

وفيمل «باتي» (2019) من إخراج آشكاي سارجيراو دانافال، فيريو حكاية باتّي الصبي في العاشرة من عُمره، إذ يحاول تأمين لقمة العيش من خلال بيع الكتب في قطارات مومباي المحلية، عندما تحدّاه أحد الراكبين المزعجين على قراءة أحد كتبه.

في حين أن فيلم «اختلافات وخلافات» (2019) من إخراج ياشوادهان غوسوامي، فيستلهم أحداثه من قصة حقيقية، تتناول خطورة استخدام هذه الاختلافات في المعتقدات كوسيلة لاضطهاد البشر.

أما فيلم «وظيفة شاغرة» (2017) من إخراج آنوراج ب. ورليكار، فتسرد دورغيش كومار للذهاب إلى مقابلة توظيف غير مألوفة، إذ رغم وجود «وظيفة شاغرة»، فإنه يواجه منافسة في غاية الشراسة.

ليكون الختام مع فيلم «لأنني فكّرت بك» (2014) من إخراج أحمد روي، حين يتحوّل حفل عشاء إلى مأساة، عندما تواصل زوجة غيورة شجارها مع زوجها في طريق العودة إلى المنزل. إلى ذلك، سيقدّم مهرجان أجيال 2019 عرضاً خاصاً للممثلة والمخرجة والكاتبة ومخرجة الرسوم المتحركة غيتانجالي راو «زهرة بومباي»، من إنتاج (الهند، فرنسا، المملكة المتحدة، قطر- 2019)، تدور أحداث الفيلم في بومباي.

تُروى قصة الفيلم -الحائز على تمويل من مؤسسة الدوحة للأفلام- من خلال تقنيات الرسوم المتحركة المنجزة، لوحة بلوحة، والسرد القصصي الذي وظفته راو، التي ستحضر أجيال 2019.

يشار إلى أن الفيلم افتتح برنامج أسبوع «النقاد في مهرجان فينيسيا السينمائي لعام 2019»، وفاز بجائزة بوابة الهند الذهبية الفضية، و»جائزة مانيش أشاريا للأصوات الجديدة في السينما الهندية» في مهرجان مومباي السينمائي الدولي 2019.

الرميحي: أفلام خاصة لتوطيد الشراكة الثقافية مع الهند

قالت السيدة فاطمة حسن الرميحي -الرئيس التنفيذي ومديرة مهرجان أجيال السينمائي- إن العام الثقافي «قطر- الهند 2019» يلقي الضوء على مساهمة المجتمع الهندي في قطر، ويعمل على توطيد العلاقة الثقافية بين البلدين، مشيرة إلى أن عروض «أجيال» الخاصة تتمحور حول الشراكة الثقافية مع الهند، أحد أكبر منتجي الأفلام في العالم. وأضافت: «عن طريق استخدام الأفلام كوسيلة لاستكشاف أوجه التشابه والسياق الثقافي من خلال الفن، نقدّم مجموعة مختارة بعناية من الأفلام القصيرة التي تعزّز الحوار بين مجتمعاتنا، لإيجاد فهم أعمق للسينما الهندية الحديثة، يساعدنا الجمع بين ثقافتين وبلدين، من خلال الأفلام في الاحتفال، واستكشاف القيم المشتركة، وإيجاد قصص ومواهب جديدة».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button