👮‍♂️ Government

Unicef, Qatar Charity implement water project in Pakistan

«قطر الخيرية» ومنظمة اليونيسيف تواصلان تنفيذ مشروع للمياه والصرف بباكستان

Qatar Charity continues to implement the Water, Sanitation and Hygiene (WASH) project in Shorkot located in the Pakistani province of Punjab. The WASH project comes as part of Qatar Charity’s partnership with Unicef and is expected to benefit over 44,000 households in 98 villages, including people with special needs. At a joint meeting of Qatar Charity and Unicef, the latter expressed satisfaction with the progress of the project. Local representatives also expressed their confidence in the quality of the project.

The project, in general, aims to contribute to improving the health and well-being of the rural population by changing their culture regarding sanitation, hygiene and safe drinking water.

Out of about 14,258 households, who did not have toilets in their homes at the launching of the project, 8,564 households have so far managed to build lavatories in their homes, taking the completion rate of the project to 60 percent. منظمة اليونيسيف

Qatar Charity also installed a 50,000-gallon water plant that contributed to the clean drinking water supply for 200 houses, benefiting 1,400 people in Jhang, in addition to building seven toilets for people with special needs, and installing basins in 18 public schools to promote the culture of washing hands with water and soap among students.

Because of Qatar Charity’s awareness campaign within the framework of the project, 59,360 people have access to primary and basic hygiene and hand-washing facilities in their homes, while 261,000 became able to change their behaviour and increase their knowledge of hygiene.

As part of its work in schools, Qatar Charity has established 340 school clubs and 1,117 teachers have been trained to improve school health and hygiene condition. More than 650 people from the local community were trained to help target communities change their behaviour regarding hygiene.

Unicef held a workshop to review the progress made on the WASH project, and discuss its challenges. A team from Qatar Charity’s offices in Islamabad and Shorkot and the government and society representatives attended the workshop.

في إطار شراكتها مع منظمة اليونيسيف في مجال المياه والإصحاح، تواصل «قطر الخيرية» تنفيذ مشروع المياه والصرف الصحي والنظافة العامة في منطقة شوركوت بمقاطعة جانغ في إقليم البنجاب بباكستان، الذي يتوقع أن يستفيد منه أكثر من 44 ألف أسرة في 98 قرية، بمن فيهم ذوو الاحتياجات الخاصة.

وأبدت منظمة اليونيسيف ارتياحها، في اللقاء الذي عُقد بين فريق «قطر الخيرية» والمنظمة، لسير عمل المشروع وما تم إنجازه حتى الآن، وأعرب ممثلو الجهات المحلية عن ثقتهم بجودة المشروع المنفذ.

ويهدف المشروع بشكل عام إلى تغيير ثقافة المواطنين الريفيين المتعلقة بالصرف الصحي والنظافة ومياه الشرب الآمنة، وبالتالي المساهمة في تحسين صحة ومعيشة السكان. وتمكنت 8564 أسرة حتى الآن من بناء وتركيب مراحيض في منازلها، من أصل حوالي 14258 أسرة لم يكن لديها مراحيض في منازلها عند انطلاق المشروع، وبنسبة إنجاز تصل إلى 60 %.

كما قامت «قطر الخيرية» بتركيب محطة مياه سعة 50 ألف جالون، ساهمت في وصول المياه النظيفة الصالحة للشرب لـ 200 منزل، استفاد منها 1400 شخص بمنطقة جهانغ، إلى جانب تثبيت 7 دورات مياه يمكن للأشخاص ذوي الإعاقة الاستفادة منها، إضافة إلى مغاسل في 18 مدرسة حكومية، لتعزيز ثقافة الطالب بأهمية غسل يديه بالماء والصابون.

ونتيجة للحملة التوعوية التي تقوم بها «قطر الخيرية» في إطار المشروع، فقد تمكن حوالي 59 ألف شخص من الوصول المستمر إلى المرافق الأولية والأساسية للنظافة وغسل الأيدي في منازلهم، فيما تمكن 261 ألف شخص من العمل على تغيير سلوكهم وزيادة مهارتهم ومعرفتهم بالنظافة العامة.

وضمن عملها في المدارس، فقد أنشأت «قطر الخيرية» ما مجموعه 340 نادياً مدرسياً، وتم تدريب 1117 مدرساً على كيفية الاهتمام بالنظافة في المدارس، بهدف تحسين وضع الصحة المدرسية والنظافة العامة، كما تم تدريب أكثر من 650 شخصاً من المجتمع المحلي، واستيعابهم في المجتمعات المستهدفة لتغيير سلوكهم وتدريبهم على الاهتمام بالنظافة.

وفي كلمته، عبّر السيد باركاش راجا لمسال اختصاصي المياه والصرف الصحي في «اليونيسيف» عن ارتياحه لما تم إنجازه حتى الآن، مشيراً إلى أنهم يعملون مع «قطر الخيرية» كفريق واحد، وأن لكليهما الأهداف نفسها. بدوره، أعرب مدير مكتب «قطر الخيرية» في باكستان السيد أمين عبدالرحمن، عن شكره لمنظمة اليونيسيف على تنظيم هذه الورشة، وقال إن ملاحظات «اليونيسيف» تؤخذ دائماً بشكل إيجابي لما فيه مصلحة المشروع، و»نحن نعمل معاً من أجل تحسين الحياة الإنسانية».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X