💰 Business

Qatar Airways to receive over 40 planes next year

«القطرية» تتسلّم 40 طائرة جديدة خلال العام القادم

Qatar Airways will be taking the record number of aircraft next year, said Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker, yesterday. A multiple award-winning airlines, Qatar Airways will take delivery of over 40 aircraft next year, which is the highest number of delivery taken by any airline in the world during a year.

“Up to now, we are getting around on an average 35-36 airplanes a year. Next year we are earmarked to get over 40 aircraft. This will be the highest 12-month aircraft delivery to Qatar Airways. I don’t think there is any other airline in the world that is taking 40 aircraft in a year,” he said replying to the question by The Peninsula in a press conference.

قال السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: «إن الأعمال الإنشائية لتوسعة المطار بدأت فعلياً، وإن المناقصات سترسو على المقاولين المعتمدين».

وبيّن أن لدى كلّ من «القطرية» والمطار خطة واضحة فيما يخصّ هذا المشروع الذي سينفّذ وفق الميزانية المحددة. وقال: «على المقاولين أن يعلموا أن ليس عليهم رفع التكاليف؛ لأن الميزانية محدودة وعلينا أن ننفّذ المشروع ضمن هذه الميزانية».

أسطول

وأضاف الرئيس التنفيذي للناقلة الوطنية، قائلاً: «إن العام المقبل سيكون الأهم بالنسبة للناقلة؛ حيث ستتسلّم أكبر عدد من الطائرات في تاريخها وهو 40 طائرة، وهو رقم قياسي لأية شركة»، مشيراً إلى أن «القطرية» تتسلّم سنوياً طائرات بمعدل 36 طائرة.

تشغيل

وأوضح الباكر أن «القطرية» لا تتسلّم هذه الطائرات لتوقفها، بل لتشغلها بشكل فعّال جداً، لافتاً إلى أن لدى الناقلة نسبة تشغيل تُعتبر من أعلى شركات الطيران في العالم، مبيناً أنه حتى الشركات المصنعة للطائرات تعتمد على «القطرية» لإثبات كفاءة الطائرات وفاعليتها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X