💰 Business

Ooredoo team heads to IAAF World Athletics Championships

قيادات «ooredoo» تتابع منافسات بطولة العالم لألعاب القوى

As National Partner for the IAAF World Athletics Championships and in line with its continuous support for sports, Ooredoo arranged a trip for Ooredoo employees to attend competitions at Khalifa International Stadium and show their support for the great national athletes as they competed.

The telco leader closed its headquarters early and arranged four buses to transport 200 employees to the stadium to join Group Chief Executive Officer Sheikh Saud bin Nasser Al Thani and several other senior executives from Ooredoo as they enjoyed watching the sporting events throughout the afternoon.

The Ooredoo team cheered on the reigning world high jump champion, Mutaz Barshim, who was competing in the Men’s High Jump category, as well as star athletes Abdalelah Haroun, the Qatari 400m standout who won the Bronze medal in London in 2017, and Mariam Farid, also ambassador of the IAAF World Athletics Championships Doha 2019, who was competing in the 400 metres hurdles.

Ooredoo has a long history of supporting sporting events in Qatar as a key part of its corporate social responsibility strategy, with the aim of promoting healthy, active lifestyles and community cohesion, and the telco leader has been associated with some of the most prestigious sporting events in recent years as well as events organised by local communities.

Manar Khalifa Al Muraikhi, Director PR and Corporate Communications at Ooredoo, said of the visit: “We’re incredibly proud to be National Partner of the IAAF World Athletics Championships, which fits perfectly with our corporate commitment to supporting sport, and we’ve been so excited to see all the stellar performances from the athletes so far. Naturally, we’ve been rooting for the Qatar athletes throughout the event, and we were delighted to arrange for our employees to visit the Khalifa International Stadium to show their support to our national heroes. We look forward to more awesome athletics in the coming days.”

في إطار دعمها للرياضة والرياضيين، وكونها الشريك الوطني للبطولة، توجه فريق من «ooredoo» أمس الأول، إلى استاد خليفة الدولي لدعم وتشجيع الرياضيين القطريين خلال مشاركتهم في بطولة العالم لألعاب القوى الدوحة 2019، وتقدم الحضور الشيخ سعود بن ناصر آل ثاني الرئيس التنفيذي لمجموعة «ooredoo»، إلى جانب عدد من كبار المسؤولين في الشركة. وخصصت الشركة 4 حافلات لنقل الموظفين -الذين تجاوز عددهم 200 موظف- إلى استاد خليفة لمؤازرة أبطال قطر، وفي مقدمتهم الذهبي معتز برشم في منافسات الوثب العالي، وكذلك كل من عبدالإله هارون ومريم فريد في سباقات 400 متر و400 متر حواجز على التوالي، ومتابعة بقية الرياضيين المشاركين والاستمتاع بأجواء البطولة.

في هذا السياق، قالت منار خليفة المريخي مديرة إدارة العلاقات العامة واتصالات الشركة في «ooredoo قطر»: «لا شك أن دعمنا لبطولة العالم لألعاب القوى يأتي من منطلق واجبنا الوطني، وكذلك ضمن دورنا في دعم الرياضة، والتي ساهمت في جعل دولة قطر محطاً لأنظار العالم، كما أن استضافة مثل هذه البطولة في الدوحة تعتبر إنجازاً كبيراً للغاية، وخصوصاً أن البطولة تعتبر ثالث أهم بطولة رياضية في العالم بعد الأولمبياد ومونديال كرة القدم، لذلك فإن دعمنا ومؤازرتنا أمر حتمي، من منطلق حرصنا على نجاح هذه التظاهرة الرياضية العالمية، وبدورنا نتمنى التوفيق لأبطالنا في المنافسات المقبلة، وأن يكون الذهب حليفهم بإذن الله».

وتتمتع «ooredoo» بتاريخ حافل في دعم الرياضة والفعاليات الرياضية في قطر، ضمن إطار استراتيجيتها للمسؤولية الاجتماعية، وتهدف الشركة من خلال هذا الدعم إلى تشجيع أفراد المجتمع على اتباع نمط حياة صحي، وتعزيز التكاتف المجتمعي، كما حرصت على رعاية عدد من أهم الفعاليات الرياضية واسعة الانتشار خلال السنوات الأخيرة، إلى جانب الفعاليات التي ينظمها المجتمع المحلي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X