💰 Business

Qatar Airways launches 21 weekly flights to Johannesburg

القطرية تسيِّر 21 رحلة أسبوعياً لـ جوهانسبيرج

Qatar Airways will be launching additional flights to two of its key destinations in South Africa – Johannesburg and Cape Town – next month, Qatar Airways vice-president of Doha Sales Martha Paulos has said.

From 19 weekly flights, she said the award-winning airline will be increasing the number of weekly flights to Johannesburg to 21 by the end of October this year.

“Looking back to January 2005, it is now almost 15 years since we launched our first South African route to the city of Johannesburg. Since then, our presence in South Africa has enjoyed steady growth and continues to go from strength to strength,” Paulos said.

She was speaking at a travel workshop organised by Qatar Airways and South African Tourism Board, in conjunction with the South African embassy in Doha, held at the Doha Exhibition and Convention Centre on September 19.

According to Paulos, the weekly service between Doha and Johannesburg started with four flights in 2005 and has grown to 19 today.

“As the largest city in South Africa, Johannesburg has emerged as one of our key destinations for both leisure and business travellers alike,” she noted.

Paulos added that Qatar Airways will also increase its weekly service between Doha and Cape Town from seven to 10 by the end of October.

“Similarly, the beautiful city of Cape Town is another hugely popular destination with our customers. Offering a unique combination of nature, culture and wildlife, it attracts visitors from both Qatar and around the globe,” she said.

Qatar Airways, Paulos noted, added Durban to its network in 2015 and currently provides a four times-a-week service to what she described as a “vibrant coastal city”, via Johannesburg.

“Our continued investment and confidence in our South African routes is a testament to the fact that not only are we are committed to serving the people of South Africa, by connecting them to the world via our global network of over 160 destinations, but also to bringing visitors from around the world to the region itself,” she added.

“Over the course of our relationship, we have promoted South Africa across a wide range of feeder markets around the globe, enabling agents to readily promote the benefits of travelling to this captivating country,” Paulos said.

Earlier this year, she noted that Qatar Airways won the Skytrax Airline of the Year award for a record fifth time, making it the most awarded airline ever to fly into South Africa.

“We use our state-of-the art Airbus A350 and Boeing B787 Dreamliner aircraft to service the routes, allowing passengers to travel in both comfort and style,” Paulos said, adding that passengers flying on Qatar Airways’ South African flights can access Wi-Fi onboard.

نظمت السياحة في جنوب أفريقيا ورشة عمل ترويجية بالسوق المحلي برعاية الخطوط الجوية القطرية للتعريف بمعالم جنوب أفريقيا السياحية وإطلاع ممثلي مكاتب السفر والسياحة ومنظمي الرحلات على التسهيلات المقدمة للمواطنين والمقيمين إضافة إلى الدور الكبير الذي تلعبه الخطوط الجوية القطرية في تعزيز مسيرة التعاون بين دولة قطر وجنوب أفريقيا، علاوة على الكشف عن الزيادة المرتقبة لرحلات الخطوط الجوية القطرية إلى جوهانسبيرج وكيب تاون في اكتوبر المقبل.

وقال سعادة السيد فيصل موسى، سفير جنوب أفريقيا لدى الدولة إن ورشة العمل التسويقية هدفها التعريف بإمكانيات جنوب أفريقيا السياحية المتنوعة والمتميزة، مبينا أن السياح من السوق المحلي يجدون كافة الأنماط السياحية ابتداء من سياحة السفاري مرورا بسياحة المغامرات انتهاء بسياحة الغطس من خلال الشواطئ الممتدة لمساحات طويلة، مبينا في حديث لـ “الشرق” أن جنوب أفريقيا تمتلك رصيدا نوعيا ومتميزا من المعالم السياحية التي تستقطب سنويا أعدادا كبيرة من الزوار من مختلف دول العالم مشيرا إلى أن جنوب أفريقيا تتوافر فيها كل العلامات الفندقية العالمية التي توفر تجربة ضيافة تتسق مع المعايير العالمية.

وقال سعادة السفير: “إن القطريين يأخذون تأشيرة الدخول عند الوصول إلى المطارات أي لا يحتاجون إلى فيزا مسبقة، الأمر الذي يتيح لرجال الأعمال القطريين التنقل إلى جنوب أفريقيا بحرية أكبر مما يعزز آفاق التعاون في شتى القطاعات السياحية والاقتصادية، مؤكدا أن الخطوط الجوية القطرية شريك استراتيجي لفعالية التسويق التي تنظمها سياحة جنوب افريقيا، مبينا أن الخطوط القطرية تطير إلى جوهانسبيرج وديربن وكيب تاون وستزيد من رحلاتها على هذه الوجهات تلبية لتزايد السفر اليها من قبل الزوار والسياح من شتى بقاع العالم.

وقالت السيدة مارتا بالوس نائب مدير العمليات التجارية بقطر بالخطوط الجوية القطرية “مرت 15 عاما منذ تدشين أول خط جوي إلى جنوب أفريقيا وهو خط الدوحة – جوهانسبيرج وتحديدا في عام 2015 ومنذ ذلك الحين وأعمال الخطوط الجوية القطرية تنمو بشكل مطرد، وقالت لقد بدأت الرحلات إلى جوهانسبيرج بـ 4 رحلات أسبوعيا والآن 19 رحلة أسبوعيا وستزيد هذه الرحلات الأسبوعية إلى جوهانسبيرج لتصل إلى 21 رحلة بنهاية شهر اكتوبر من هذا العام.

وقالت مارتا بالوس “بما أن جوهانسبيرج من أكبر مدن جنوب أفريقيا فقد أصبحت من الوجهات الأساسية للمسافرين للسياحة والأعمال وكذلك كيب تاون هي واحدة من اشهر المقاصد المفضلة لعملاء الناقلة تستقطب أعدادا كبيرة من السياح المواطنين والمقيمين ومن مختلف أنحاء العالم نظرا لما تتمتع به من معالم سياحية وثقافية وطبيعية وحياة برية مؤكدة انه بنهاية أكتوبر سوف تزيد الرحلات إلى كيب تاون لتصل إلى 10 رحلات أسبوعيا مبينة أن الخطوط الجوية القطرية أضافت إلى شبكة وجهاتها التشغيلية في عام 2015 مدينة ديربن والآن تسير الناقلة اليها 4 رحلات أسبوعية عبر جوهانسبيرج

وأشارت مارتا بالوس قائلة “إن استثمارات الخطوط القطرية وثقتها فيها دليل على التزام الناقلة بخدمة سكان جنوب أفريقيا وربطهم بالعالم من خلال شبكة الخطوط القطرية العالمية التي تربط جنوب أفريقيا بأكثر من 160 وجهة حول العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X