Technology

Leaks reveal the features of the new Google phone

تسريبات تكشف مميزات هاتف غوغل الجديد

THE GOOGLE Pixel 4 may have been fully leaked in not just one but two videos that appear to show the device from all angles.

The short clips claim to reveal the front and back of the phone including a beefy bezel, a square camera layout and speaker cutouts on the screen

With three lenses squeezed into an bulky square camera array, the device looks awfully like the iPhone 11 – of which multiple leaks have all-but confirmed the design and specs already.

The first video was spotted by Slaskleaks.

It’s brief and blurry like any classic ‘leak’ video and shows a device that has features in-keeping with most of the Pixel 4 rumours so far.

Google has already revealed little bits of the iPhone rival’s design but has kept the front of it largely hidden.

The video, reportedly from a Malaysian retailer, mostly focuses on the front screen and shows what the device looks like when switched on and its matte texture sides.

Google has tried to keep the Pixel 4 unwraps after so many leaks happened with the Pixel 3.

The tech giant has revealed some key features to fans though such as facial recognition and and a radio-based sensing system that will allow users to control the phone without touching it.

In a video titled ‘Don’t hold the phone’, Google revealed how a simple wave could move between apps.

And similar gestures would allow a Pixel 4 owner to skip songs or pause music.

Google’s confirmed Face ID system is also said to be similar to the one in recent Apple smartphones, including the iPhone XR and iPhone XS.

However, leaks are inevitable and a second apparent video of the new phone is now also circulating online.

This video was spotted by XDA Developers and is said to come from a Weibo user.

The footage is also very brief and shaky but reveals a white device with black sides and an orange power button.

It also provides a better look at the phone interface.

As with all leaks, we won’t know for sure if either of the leaks are the real deal until Google confirms or denies.

As the company has been keeping fairly tight lipped so far, it’s likely that we’ll have to wait until the expected October release date for the full details.

source: thesun.co.uk

ظهرت تسريبات جديدة تتعلق بهاتف غوغل الجديد الذي يتوقع الإعلان عنه خلال شهر أكتوبر المقبل، فيما نشر أحد المواقع المتخصصة في التكنولوجيا صورة تؤكد الإشاعات السابقة بشأن حجم ذاكرة الهاتف.

وكشفت التفاصيل الجديدة التي رصدها موقع “إكس دي أي ديفيلوبرز” عن أن هاتف غوغل الجديد “بكسل 4” ربما يأتي بكاميرا ذات قوة تقريب بمقدار 8 أضعاف، إلى جانب مزايا أخرى.

وبحسب وثائق تسويقية تسربت سابقاً فإنه من المرجح أن تلتزم غوغل بموعد أكتوبر المقبل للكشف عن هاتفها الجديد.

وتُظهر الصورة المسربة للهاتف الجديد وجود تقريب بمقدار (8X) في واجهة استخدام الكاميرا، مما يشير إلى أن قدرات التقريب في الكاميرا قد تصل إلى 8 أضعاف، رغم أنه لم يُعرف إن كان ذلك يتضمن تقريباً رقمياً أم أنه تقريب بصري بحت، بحسب “الجزيرة نت” اليوم السبت”.

من جهته، ذكر موقع “9تو5غوغل” وجود نمط تصوير جديد يدعى “موشن مود” أو (نمط الحركة) لالتقاط الصور في المشاهد سريعة الحركة أو الرياضية، وكذلك تحسين أداء ميزة التصوير الليلي “نايت سايت”، هذا إلى جانب صورة تؤكد الإشاعات السابقة بأن الهاتف سيأتي بذاكرة (رام) بحجم 6 غيغابايتات وصورة تظهر اللون الأبيض الجديد للهاتف.

من جهته، يقول موقع أندرويد بوليس، المعني بأخبار التقنية، إنه كان معروفاً منذ يوليو الماضي أن الكاميرا الثانية في بكسل 4 ستكون كاميرا التصوير البعيد (تيليفوتو)، وأن دقتها ستبلغ 4656×3496 بكسلاً، لكن البعد البصري أو مستوى “التقريب” لتلك الكاميرا ظل مجهولاً حتى كشفه هذا التسريب.

ولم يتأكد بعد إذا كان الرقم الذي يظهر في الصورة المسربة هو للتقريب البصري البحت أم أنه مزيج من التقريب البصري والرقمي، رغم أن الخيار الأخير هو المرجح، حسب الموقع.

من ناحية أخرى، فإن ذاكرة 6 غيغابايتات، التي يُعتقد أن بكسل 4 سيأتي بها، تظل أقل مما تأتي به معظم الهواتف الذكية الرائدة الأخرى، لكنها في المقابل دفعة كبيرة مقارنة بهاتف بكسل 3 الذي جاء بذاكرة بحجم 4 غيغابايتات.

Leaks reveal the features of the new Google phone

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X