Technology

Apple offers a live broadcast of iPhone 11 launch event on YouTube

أبل تقدم بثا مباشرا لحدث إطلاق “أيفون 11” على يوتيوب

Apple is about to host its biggest event of the year. And it wants you to watch along.

The company is making it easier than ever to follow live this year, with a variety of new ways to stream.

It hasn’t always been so simple. In the past, Apple only allowed people using its own devices to watch along with the keynote event live, forcing everyone else to catch up after the fact.

But, nowadays, even Windows users can watch along.

People can even keep up with the event alongside Apple itself, at screenings at Apple stores across the world.

It will be the first time ever that Apple will stream the event live on YouTube, and this year that is probably the simplest way to do so. The page for that stream is already live, and there is an option to set a reminder on the page to be alerted when the event actually starts.

The YouTube event, and the reminder, can be found here.

It will be streaming the event in its traditional way, too, on its own website. That can be found by heading to this link, either on an up-to-date iOS device or a newer desktop operating system and browser.

As ever, Apple will offer the option to stream through the Apple TV, too. The “special events” app should already have appeared on your dashboard, if you have an Apple TV, and the live stream will appear at the relevant time.

Apple will also allow people to watch the event in real life, at various stores. Which ones, and details to sign up, can be found on the Today at Apple page.

“Come and join us at the Apple Store for a livestream of the Apple Special Event from the Steve Jobs Theater in Cupertino,” the description of the event on Apple’s website reads. “We’re excited to watch some of the latest news from Apple with you.”

Everything will kick off at 10am local pacific time. That’s 1pm on the East Coast of the US, 6pm in the UK, 7pm CES or 10.30pm IST.

تستعد شركة شركة آبل لبث حدث إطلاق آيفون 11 الخاص بها يوم الثلاثاء المقبل على منصة يوتيوب التابعة لشركة غوغل.

.وهذه هي المرة الأولى التي ستقوم آبل ببث أحد أحداثها الكبيرة على يوتيوب، في خطوة ستزيد بشكل كبير من عدد الأشخاص القادرين على مشاهدة البث حيث ستكشف “آبل” عن مجموعة كاملة من المنتجات الجديدة خلال المؤتمر الذي يعقد في المبنى الرئيسي للشركة العملاقة في مجال التكنولوجيا في كوبرتينو بكاليفورنيا

ومن المتوقع أن تكشف آبل يوم الثلاثاء الساعة الخامسة مساء بتوقيت غرينتش،عن ثلاثة طرز جديدة من أجهزة آيفو ن بالإضافة إلى جهاز «ماك» الجديد، وساعة «آبل واتش» الجديدة، وسط آمال بأن تحمل الأجهزة عدداً كبيراً من المزايا دون أن تكون باهظة السعر.

ووفق تسريبات عن مصادر مطلعة، تعتزم “أبل” الإعلان عن ثلاثة هواتف آيفون جديدة، هي “آيفون 11″ و”آيفون 11 برو” و”آيفون 11 آر”، خلال حدثها المنتظر. ويُرجح أن تُطرح تلك الهواتف للبيع خلال الشهر ذاته.

ورغم أن التسريبات الكثيفة لتصميم ومواصفات هذه الهواتف باتت تتشابه على مدى الاصدارات المتلاحقة إلا أنه ليس من الواضح بعد ما إذا كان هذا هو الحال لمؤتمر iPhone 11 القادم بعد أيام

يشار الى أن شركة آبلوسّعت تدريجياً على مدار السنوات القليلة الماضية، الطرق التي يمكن للناس من خلالها مُتابعة مُؤتمرتها وأحداثها الخاصة واقتصر البث المباشر لمؤتمرات أبل على موقعها الرسمي، إلى أن قامت العام الماضي ببث مؤتمرها للكشف عن جهاز iPhone XS ، بفيديو مباشر على تويتر .

كما كان في الإمكان فقط مشاهدة البث على متصفحات الإنترنت سفاري وإيدج على أجهزة الكمبيوتر الشخصي، إلى أن قامت أبل بإتاحته أيضا على متصفحات كروم وفايرفوكس العام الماضي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X