World

Researchers discover new species of snow lotus

علماء يكتشفون نوعاً جديداً من «لوتس الثلج»

Chinese researchers have discovered a new but highly endangered species of snow lotus in the Wolong National Nature Reserve in southwestern province of Sichuan.

The snow lotus, named Saussurea balangshanensis, was spotted in the alpine zone at an altitude of about 4,400 to 4,700 meters in the reserve, said researchers with the Kunming Institute of Botany under the Chinese Academy of Sciences.

The plant is quite different from other known species of snow lotus and has a pungently fragrant smell, said Zhang Yazhou, a researcher with the institute.

Researchers and reserve management staff conducted separate investigations and determined that fewer than 500 such plants remain, and the Balang Mountain is the only place the snow lotuses grow. It is therefore extremely endangered, said Zhang.

“The Balang Mountain snow lotus has a very limited colony, which results in a singular genetic feature and makes it extremely vulnerable,” he said.

Its habitat is close to a highway so it urgently needs protection, he said.

The Wolong reserve has limited human activity near where the plants grow and is making further plans for conservation, said Duan Zhaogang, an official with the administration of the reserve.

اكتشف باحثون صينيون نوعاً جديداً من نبات لوتس الثلج، يختلف تماماً عن الأنواع المعروفة الأخرى من فصيلة هذا النبات وله رائحة عطرة، وذلك في محمية وولونغ الطبيعية الوطنية في مقاطعة سيتشوان بجنوب غربي الصين.

وذكر معهد كونمينغ للنباتات، التابع للأكاديمية الصينية للعلوم، أن لوتس الثلج، الذي يحمل اسم «ساسوريا بالانغشاننسيس»، اكتُشف في منطقة جبال شاهقة في المحمية.

وأكد تشانغ يا تشو، الباحث بالمعهد، أن هذا النبات يختلف تماماً عن الأنواع المعروفة الأخرى من لوتس الثلج وله رائحة عطرة نفاذة؛ موضحاً أن الباحثين وموظفي إدارة المحمية أجروا تحقيقات منفصلة، وحددوا أن هناك أقل من 500 من هذا النبات، وأن جبل بالانغ هو المكان الوحيد الذي ينمو به هذا النوع من لوتس الثلج.

وأشار الباحث نفسه إلى أن هذا النوع من النبات معرّض لخطر الانقراض بصورة كبيرة للغاية، وأوضح أن أعداد لوتس الثلج في جبل بالانغ محدودة للغاية، ما يؤدي إلى سمات جينية فريدة ويجعلها عُرضة لخطر الانقراض بصورة كبيرة، مما يستدعي حماية هذا النوع من لوتس الثلج بصورة عاجلة

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X